InfoWatch

InfoWatch

Abonare la serviciul InfoWatch:







 
Enterprise Europe Network
username

creati un cont nou creati un cont

Surse de finantareinformatii complete privind modalitati de finantare si extindere a afacerii

Abonati-va la feed-ul surse de finantare
Unitatea Executiva pentru Finantarea Invatamantului Superior, a Cercetarii, Dezvoltarii si Inovarii (UEFISCDI)
08.03.2017

Apel AAL 2017

Pornind de la constatarea potrivit căreia multe din soluțiile Apelurilor AAL anterioare au avut o adresabilitate selectivă, nu au fost incă integrate pe piață sau nu au fost evaluate suficient, Apelul AAL 2017 și-a stabilit următoarele obiective:

1.     Dezvoltarea unor pachete flexibile, care să integreze soluții diverse, cu un real potențial de piață și care să aducă o imbunătățire a calității vieții diferitelor categorii de utilizatori.

2.     Testarea extensivă și evaluarea pachetelor in vederea furnizării unor rezultate semnificative.

Textul apelului, ghidul aplicantului, lista instituțiilor partenere de proiect sunt disponibile in pagina apelului: http://uefiscdi.gov.ro/articole/4870/Apel-AAL-2017.html

Propunerile de proiect se depun in platforma: proposals.aal-europe.eu/

Termenul limită pentru transmiterea propunerilor este 24 mai 2017, ora 5PM CET.

Persoană de contact UEFISCDI:
Ramona SIMIONESCU
E-mail: ramona.simionescu@uefiscdi.ro
Telefon: +40 21 3023888

 

Apel ERA-MIN 2 Cofund 2017

In cadrul proiectului ERA-MIN 2 Cofund a fost lansat apelul 2017 pentru proiecte de cercetare transnationale pentru a sprijini o aprovizionare durabila si responsabila a resurselor primare si secundare din Europa.

Domeniul de aplicare al apelului 2017 este orientat spre necesități de cercetare care abordează toate aspectele ciclului de viață a materiilor prime de bază non-agricole si non-energetice care acoperă atat resursele primare cat și cele secundare.

Detalii privind criteriile de eligibilitate, durata, structura parteneriatului găsiți la adresa: http://uefiscdi.gov.ro/articole/4860/Apel-ERA-MIN-2-Cofund--2017.html

Termenul limită pentru depunerea pre-propunerilor de proiecte este 05 mai 2017, ora 17:00 CEST.

Persoană de contact UEFISCDI:
Mihaela MANOLE
E-mail: mihaela.manole@uefiscdi.ro
Telefon: +4 021 302 38 63

 

 

Ready2GO - sprijin pentru IMM-uri
06.03.2017

Comisia Europeană și Agenția Europeană a Intreprinderilor Mici și Mijlocii (EASME) au lansat proiectul "Ready2GO", menit să sprijine IMM-urile europene să se internaționalizeze și să devină active pe cinci piețe Third-Country (Camerun, Chile, India, Canada, SUA).

Proiectul este implementat de consorțiul internațional Promos Milano, in colaborare cu Enterprise Europe Network, fiind inovator, oferind IMM-urilor selectate informații despre instrumentele necesare pentru succesul garantat in străinătate.

Ready2GO sprijină IMM-urile europene dinamice să iși internaționalizeze afacerea. Fiecare firmă trebuie să realizeze un Plan Internațional de Afaceri, iar cele mai bune 80 de firme vor fi selectate pentru a fi sprijinite.

Ce presupune sprijinul?

- participarea la trainingul individual și programul de coaching de 3 zile in perioada iunie-august 2017 (la sediul companiei);

- participarea la trainingul de 2 zile in perioada iulie-octombrie 2017 (oraș european);

- creionarea planului internațional de afaceri cu sprijinul Ready2GO;

- participarea la 2 evenimente de matchmaking care va avea loc in perioada noiembrie 2017-iulie 2018. 

Participarea la aceste activități este gratuită; cu toate acestea, participanții trebuie să acopere cheltuielile de deplasare. Este prevăzută o rambursare parțială de călătorie.

Sectoarele vizate: 

- agroalimentar;

- biotehnologii;

- industria chimică;

- industrii creative;

- mediu;

- asistență medicală și produse farmaceutice;

- tehnologii generice esențiale;

- ITC;

- materiale;

- nano și microtehnologii;

- textile și fashion;

- mobilă și lemn.

 

Cum poți aplica?

 

Pentru a aplica, solicitanții trebuie să completeze un formular de inscriere online și să semneze o declarație cum că sunt indeplinite criteriile de eligibilitate. 

 

Aplicația trebuie depusă pană in 31 martie 2017.

 

Informatii suplimentare:

 

https://www.b2match.eu/ready2go/

 

 

1 miliard EUR pentru a maximiza investitiile private in infrastructura europeana de transport
09.02.2017

Comisia Europeană lansează o nouă metodă inovatoare de finanțare a proiectelor de infrastructură in sectorul transporturilor din Europa. Cererea de propuneri va incerca să combine granturi in valoare de 1 miliard EUR (Mecanismul pentru interconectarea Europei - Transport) cu finanțare oferită de instituțiile financiare publice, sectorul privat sau, pentru prima dată, Fondul european pentru investiții strategice, elementul central al Planului de investiții pentru Europa și o prioritate pentru Comisia Juncker.

Noua cerere de propuneri combină Mecanismul pentru interconectarea Europei (MIE) cu alte surse de finanțare, incluzand Fondul european pentru investiții strategice (FEIS).

Această combinație de fonduri, prima de acest fel, va contribui la indeplinirea dublului obiectiv de a stimula investițiile pentru a finanța proiecte durabile și inovatoare de modernizare a infrastructurilor de transport și de a sprijini, in același timp, crearea de locuri de muncă necesare pentru dezvoltarea acestor infrastructuri. Cererea contribuie la punerea in aplicare a Strategiei Comisiei pentru o mobilitate cu emisii scăzute de dioxid de carbon in contextul uniunii energetice și sprijină, de asemenea, investițiile in "transportul durabil" in vederea viitoarelor inițiative in domeniul mobilității rutiere, care vor fi lansate mai tarziu in cursul acestui an.

Pentru prima dată, această cerere de propuneri din cadrul Mecanismului pentru interconectarea Europei (MIE) va impune combinarea granturilor cu finanțare din Fondul european pentru investiții strategice (FEIS), de la Banca Europeană de Investiții, băncile naționale de promovare sau investitorii din sectorul privat. Pentru a beneficia de sprijin prin Mecanismul pentru interconectarea Europei, solicitanților li se va cere să prezinte dovezi ale capacității financiare a proiectelor de a obține finanțare complementară din partea instituțiilor de finanțare publice sau private.

Proiectele selectate trebuie să contribuie la infrastructuri de transport durabile, inovatoare și neintrerupte in cadrul rețelei transeuropene de transport. Se va pune un accent deosebit pe proiectele care elimină blocajele, sprijină legăturile transfrontaliere și accelerează digitalizarea transporturilor, in special in zonele cu un potențial mai mare și cu decalaje pe piață, cum ar fi țările care beneficiază de Fondul de coeziune, precum și pe sisteme de transport durabile și eficiente și pe consolidarea intermodalității și interoperabilității in cadrul rețelei de transport. In acest sens, sunt necesare noi tehnologii și sisteme de gestionare a traficului, cum ar fi Sistemul european de gestionare a traficului feroviarsisteme inteligente de transport pentru sectorul rutier sau Programul de cercetare privind managementul traficului aerian in contextul cerului unic european.

Sprijinul va fi acordat pe o bază concurențială, in urma unei evaluări și a unei selecții detaliate. Cererea va avea două termene-limită de depunere a propunerilor, primul la 14 iulie 2017 și cel de-al doilea la 30 noiembrie 2017.

 

 

Document PDF
cef_transport_blending_2017_call_leaflet_web.pdf
cef_transport_blending_2017_call_leaflet_web.pdf
293,78 KBytes
09.02.2017 10:09
Programul Operational Regional 2014-2020 Axa prioritara 2 - Imbunatatirea competitivitatii intreprinderilor mici si mijlocii
30.01.2017

Prioritatea de investitii 2.2 Sprijinirea crearii si extinderea capacitatilor avansate de productie si dezvoltarea serviciilor

 

Indicatorii de proiect se refera la:

  • Realizarea unei investitii initiale: crearea unei noi unitati de productie/servicii, extinderea capacitatii unei unitati existente, sau diversificarea productiei unei unitati existente prin produse/servicii noi.

 

 

Programul se va derula prin intermediul a doua tipuri de ajutoare: ajutor de stat regional si ajutor de minimis. In cazul ajutorului de minimis se analizeaza firma solicitanta prin prisma legaturilor ei cu alte persoane juridice sau fizice. 

MS Word
Fisa POR 2.2-.doc
Fisa POR 2.2-.doc
83,00 KBytes
30.01.2017 16:54
Document PDF
Anexa2.Lista_domenii_eligibile.pdf
Anexa2.Lista_domenii_eligibile.pdf
206,94 KBytes
30.01.2017 16:55
Program de promovare a firmelor romanesti pe pietele externe
28.01.2017

Guvernul a aprobat, in ședința din 25.01.2017, Ordonanța de Urgență privind Programul de susţinere a internaţionalizării operatorilor economici romani, cu finanţare de la bugetul de stat, un nou instrument de promovare individuală a intreprinderilor mici și mijlocii.

 

Programul facilitează promovarea produselor şi serviciilor IMM-urilor pe pieţele externe, stimuland comunicarea şi parteneriatul in afaceri și pregătind intreprinzătorul in domeniul tehnicilor de promovare pe noi piețe.

 

In cadrul programului, fiecare beneficiar poate obţine pe parcursul unui an maximum 50.000 lei, sumă nerambursabilă. Anual, se estimează un număr de maxim 500 de beneficiari.

Prin alocaţie financiară nerambursabilă, programul susţine următoarele tipuri de activităţi:

  • Participări la targuri şi expoziţii internaţionale, organizate in străinătate, cu stand propriu;
  • Participări la misiuni economice organizate in străinătate;
  • Crearea identității vizuale a unei firme (marcă, siglă, slogan);
  • Realizarea unui site pe Internet/aplicaţie pentru mobil, pentru prezentarea activităţii solicitantului şi a produselor promovate, in limba romană şi cel puţin intr-o limbă de circulaţie internaţională;
  • Participări la cursuri de pregătire, in ţară şi/sau in străinătate, in domeniul tehnicilor de promovare a produselor/serviciilor pe noi pieţe;
  • Documentare de piaţă şi alte tipuri de activităţi de promovare şi susţinere a internaţionalizării.

 

"Internaționalizarea reprezintă o gura de oxigen pentru multe firme romanești mici și mijlocii. Un procent de 4,67 din IMM-urile romaneşti au activităţi de export, Romania situandu-se la mai putin de jumătate din media europeană. Consider că este momentul ca Romania să facă față competiției globale și cred că acest program oferă sprijin real in domeniu", a spus ministrul Florin Jianu.

 

In termen de maxim 30 zile de la intrarea in vigoare a prezentei Ordonanţe de Urgenţă, Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat va elabora şi supune aprobării Guvernului normele metodologice de aplicare a prezentei ordonanţe de urgenţă, care vor cuprinde: modalitatea de accesare, sumele allocate fiecarei activităţi, modalitatea de acordare şi decontare a alocaţiei financiare nerambursabile, procedura de implementare a schemei de ajutor de minimis.

 

 

Document PDF
ordonanta de urgenta internationalizarea operatorilor economici romani.pdf
ordonanta de urgenta internationalizarea operatorilor economici romani.pdf
150,49 KBytes
28.01.2017 18:40
Schema de ajutor de minimis pentru stimularea investitiilor efectuate de catre investitori individuali - business angels
15.12.2016

Guvernul a stabilit, printr-un memorandum, instituirea unei scheme de ajutor de minimis privind stimularea investitorilor individuali de a realiza investitii de capital pentru sprijinirea IMM-urilor.

Schema nu instituie direct masuri de ajutor de minimis, ci prevede facilitati fiscale pentru persoanele fizice care investesc in societati, conform Legii 120/2015 privind stimularea investitorilor individuali - business angel.

Astfel, ajutorul de minimis se acorda ca finantare de risc, sub forma investitiilor de capital in numerar la societatile in care investitorii aleg sa investeasca. Investitia efectuata este asimilata cu acordarea unui ajutor de minimis intrucat este realizata in vederea acordarii de facilitati fiscale persoanei fizice, in calitate de investitor, implicandu-se astfel resurse bugetare de stat prin renuntarea la incasarea unor venituri sub forma de impozite.

Investitia este efectuata de catre o persoana fizica, intr-o societate al carei asociat devine, prin dobandirea de parti sociale ca urmare a majorarii capitalului social. Majorarea se efectueaza prin aportul de capital in numerar al persoanei fizice care devine investitor individual - business angel. Suma investita este cuprinsa intre 3.000 si 200.000 de euro, echivalent in lei la cursul Bancii Nationale a Romaniei. Aceste limite de sume se aplica cumulat, indiferent de numarul investitorilor.

Pot beneficia de aceasta schema de ajutor societatile din categoria microintreprinderi si intreprinderi mici, care intrunesc cumulativ urmatoarele conditii:

-sunt constituite ca societati cu raspundere limitata;

-sunt intreprinderi autonome in sensul Legii 346/2004;

-nu se afla in incapacitate de plata sau in stare de insolventa sau faliment si nu a fost deschisa procedura concordatului preventiv sau lichidarii societatii;

-prin acordarea unui ajutor de minimis, prin intermediul prezentei scheme, nu depasesc plafonul de minimis calculat pe durata a trei exercitii financiare;

-nu exista legaturi intre structurile actionariatului solicitantului si personalul din cadrul administratorului schemei si afini si rudele acestora pana la gradul II inclusiv.

Momentul acordarii ajutorului de minimis este data inregistrarii mentiunii privind majorarea capitalului social al societatii la Oficiul National al Registrului Comertului.

Schema de ajutor de minimis se va derula pe perioada cuprinsa de la data intrarii in vigoare pana la 31 decembrie 2020, cu posibilitatea prelungirii, in acord cu regulamentele Comisiei Europene privind acordarea ajutoarelor de minimis.

Numarul estimat de beneficiari este de 372 de microintreprinderi si intreprinderi mici pe intreaga durata de valabilitate a schemei de minimis.

Initiatorul si furnizorul schemei de minimis este Ministerul Economiei, Comertului si Relatiilor cu Mediul de Afaceri. Oficiile teritoriale pentru IMM si Cooperatie (OTIMMC), structuri aflate in subordinea MECRMA, au calitatea de administratori ai schemei.

 

Sursa: Guvernul Romaniei

 

 

APIA primeste cereri pentru o schema de ajutor in valoare de 50 milioane de euro pentru impaduriri
28.11.2016

Agentia de Plati si Interventie pentru Agricultura (APIA) anunta lansarea primei sesiuni de depunere a Cererilor de sprijin pentru accesarea Schemei de ajutor de stat "Sprijin pentru prima impadurire si crearea de suprafete impadurite", aferenta Masurii 8 "Investitii in dezvoltarea zonelor impadurite si imbunatatirea viabilitatii padurilor", SubMasura 8.1 "Impaduriri si crearea de suprafete impadurite" din cadrul PNDR 2014 - 2020, care se va desfasura in perioada 21 noiembrie 2016 - 20 ianuarie 2017.

Schema de ajutor de stat contribuie la domeniul de interventie 5E - Promovarea conservarii si a sechestrarii carbonului in agricultura si silvicultura.

Alocarea financiara pentru sesiunea 01/2016 privind Schema de ajutor de stat "Sprijin pentru prima impadurire si crearea de suprafete impadurite", aferenta Masurii 8 "Investitii in dezvoltarea zonelor impadurite si imbunatatirea viabilitatii padurilor", Submasura 8.1 "Impaduriri si crearea de suprafete impadurite" din cadrul PNDR este de 50.000.000 euro.

Valoarea maxima a sprijinului public pentru un proiect acordat in baza schemei de ajutor de stat, care inglobeaza toate costurile standard aferente Primei 1, respectiv Primei 1 si Primei 2, dupa caz, platite pe durata de aplicare a contractului de finantare, este de 7 000 000 euro.

Cererile de sprijin pentru schema de ajutor de stat pot fi depuse in intervalul 21 noiembrie 2016, ora 9:00 - 20 ianuarie 2017, ora 16:00.

Dupa avizarea proiectului tehnic de impadurire, solicitantii pot depune, la Centrele Judetene APIA, cererile de sprijin insotite de documentele specificate in Ghidul solicitantului.

Solicitantul sprijinului trebuie sa indeplineasca conditiile prevazute in schema de ajutor de stat si detaliate in Ghidului Solicitantului. Procedura de primire, evaluare, selectie si contractare a cererilor de sprijin, aprobata prin Ordinul Ministrului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale nr. 962/2016, este afisata pe site-urile www.apia.org.ro, www.madr.ro si este disponibila, la cerere, la sediile APIA. Ghidul Solicitantului pentru schema de ajutor de stat a fost aprobat prin Ordinul Ministrului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale nr. 876/2016 si este publicat pe site-ul APIA, sectiunea "Masuri de sprijin si IACS", subsectiunea "Masuri delegate din PNDR".

 

Selectia Cererilor de sprijin in cadrul sesiunii se efectueaza conform prevederilor Regulamentului de organizare si functionare al procesului de selectie si al procesului de verificare a contestatiilor aprobat prin Ordinul Ministrului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale nr.362/2016 si este publicat pe site-ul APIA. Anuntarea rezultatelor selectiei se va face prin notificarea beneficiarilor de catre Centrele Judetene APIA ca urmare a publicarii pe site -ul APIA a Raportului de selectie aprobat de catre directorul general al DGDR - AM PNDR.

Masuri pentru facilitarea accesului IMM-urilor la procedurile de achizitii publice
16.11.2016

Normele metodologice aferente noului pachet legislativ privind achizitiile publice promovat de Guvern au fost modificate si completate in sedinta din 16 nov 2016 a Executivului, astfel incat noile prevederi sa inlesneasca accesul intreprinderilor mici si mijlocii la procedurile de achizitii publice (clasice si sectoriale), asigurand in acelasi timp alinierea reglementarilor la principiul tratamentului egal prevazut de Tratatul privind functionarea Uniunii Europene (TFEU) si de directivele europene in domeniu.

 O modificare importanta o reprezinta diminuarea garantiei de participare pe care autoritatile contractante o pot solicita la atribuirea contractelor cu valoare estimata mai mica decat echivalentul in lei a 25 de milioane de euro, caz in care valoarea garantiei de participare nu va putea depasi 1% din valoarea estimata a contractului/acordului ce urmeaza a fi atribuit. Aceasta cota de garantare va fi aplicata prin exceptie de la prevederile Hotararii Guvernului nr. 394/2016 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului sectorial/acordului-cadru din Legea nr. 99/2016 privind achizitiile sectoriale si cele ale Hotararii Guvernului nr. 395/2016 privind aprobarea Normelor metodologice a aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achizitie publica/acordului cadru din Legea nr. 98/2016 privind achizitiile clasice, care prevad e o cota de garantare de cel mult 2% din valoarea estimata a contractului de achizitie publica/sectorial sau, in cazul acordului-cadru, din valoarea estimata a celui mai mare contract subsecvent, fara a fi luata in calcul valoarea pentru diverse si neprevazute, daca este cazul.

 

De asemenea, in vederea corelarii prevederilor HG nr. 394/2016 si HG nr. 395/2016 cu cele ale Strategiei nationale in domeniul achizitiilor publice referitoare la trecerea integrala la procedurile de achizitii online, a fost eliminata obligatia operatorilor economici de a prezenta in original instrumentul de garantare prin care a fost constituita garantia de participare.

 

Instrumentul de garantare trebuie sa prevada ca plata garantiei de participare se va executa neconditionat, respectiv la prima cerere a beneficiarului, pe baza declaratiei acestuia cu privire la culpa persoanei garantate, si se prezinta autoritatii contractante cel mai tarziu la data si ora-limita de depunere a ofertelor.

 

Guvernul a adus totodata o serie de clarificari privind componenta comisiilor de evaluare, in sensul ca din aceste comisii pot face parte membri apartinand compartimentelor din cadrul entitatii contractante, iar in cazul in care beneficiarul final al contractului/acordului-cadru este o alta entitate contractanta pot face parte din comisie membri apartinand respectivei entitati contractante.

 In ceea ce priveste conditiile in care  o oferta poate fi respinsa de catre comisia de evaluare ca fiind inacceptabila si neconforma, actul normativ aprobat astazi de Guvern include si cazul in care raspunsul transmis nu clarifica eventualele neconcordante sau nu a depus dovada constituirii garantiei de participare la data limita de depunere a ofertelor.

 

 

Sursa: ANAP

Instrumente de finantare si oportunitati de cariera in tara pentru tinerii cercetatori
15.11.2016

 Autoritatea Nationala pentru Cercetare Stiintifica si Inovare (ANCSI) a lansat miercuri, 2 noiembrie 2016, competitiile de proiecte de cercetare postdoctorala (PD) si proiecte de cercetare pentru stimularea tinerelor echipe independente (TE), destinate tinerilor cercetatori, doctori in stiinte. Obiectivele majore ale celor doua competitii sunt cresterea numarului de tineri cercetatori cu rezultate vizibile la nivel international si sustinerea acestora in cariera profesionala.

Ambele instrumente de finantare reprezinta o oportunitate pentru tinerii cercetatori care doresc sa isi dezvolte o cariera profesionala independenta in institutii de cercetare din Romania, in vederea stimularii excelentei stiintifice in cercetarea romaneasca. De asemenea, acestea sunt o forma de sprijin pentru crearea sau consolidarea propriei echipe de cercetare si a unui program de cercetare independent.

Prin intermediul instrumentului de finantare de tip PD  (cercetare postdoctorala) beneficiarii au sanse suplimentare de a obtine pozitii profesionale stabile in unitati cu profil din tara. In sens mai larg sunt urmarite promovarea cercetarii fundamentale avansate, cu rezultate la standarde internationale si crestere a numarului de cercetatori cu norma intreaga finantati prin proiecte de cercetare.

Principalele obiective ale instrumentului de finantare de tip TE sunt cresterea capacitatii tinerilor cercetatori de a pune in practica programul propriu de cercetare, consolidarea masei critice de tineri cercetatori necesare participarii in proiecte interdisciplinare si obtinerea de performanta internationala.

Durata ambelor tipuri de proiecte este de cel putin un an si de maximum 2 ani.

Pachetele de informatii sunt disponibile pe paginile web dedicate competitiilor:

pagina-web-TEpagina-web-PD.

Sursa:ANCSI

 

 

AM POR a publicat pe 1 noiembrie 2016, spre consultare publica Ghidurile Solicitantului pentru:
02.11.2016
  • Prioritatea de investitii 5.1 - "Conservarea, protejarea, promovarea si dezvoltarea patrimoniului natural si cultural", apel dedicat Investitiilor Teritoriale Integrate Delta Dunarii

 

  • Prioritatea de investitii 5.2 - "Realizarea de actiuni destinate imbunatatirii mediului urban, revitalizarii oraselor, regenerarii si decontaminarii terenurilor industriale dezafectate (inclusiv a zonelor de reconversie), reducerii poluarii aerului si promovarii masurilor de reducere a zgomotului", apel dedicat Investitiilor Teritoriale Integrate Delta Dunarii

Eventualele observatii si propuneri pot fi transmise, la adresa info@mdrap.ro, pana la 30 noiembrie 2016.

Sursa: MDRAP

 

 

Necunoscut
GHID 5.1 ITI 01 nov 2016 CP.rar
GHID 5.1 ITI 01 nov 2016 CP.rar
7,10 MBytes
02.11.2016 16:13
Necunoscut
GHID 5.2 ITI 01 nov 2016 CP.rar
GHID 5.2 ITI 01 nov 2016 CP.rar
1,34 MBytes
02.11.2016 16:14
Sesiunea de depunere a proiectelor grupurilor de producatori din cadrul PNDR 2014-2020 se prelungeste
19.10.2016

Sesiunea de depunere a proiectelor de investitii prin intermediul submasurilor 9.1 "Infiintarea grupurilor de producatori in sectorul agricol" si 9.1a "Infiintarea grupurilor de producatori in sectorul pomicol" din cadrul Programului National de Dezvoltare Rurala 2014 - 2020 (PNDR 2020) s-a prelungit pana la 30 decembrie 2016, ora 16.00, se arata intr-un comunicat publicat recent de de Agentia pentru Finantarea Investitiilor Rurale (AFIR).

Submasurile (sM) din cadrul PNDR 2020 au fost deschise pentru prima data in 2016. Alocarea bugetara stabilita pentru sesiunea 2016 este de 7,1 milioane de euro, impartita astfel: 4,9 milioane de euro pentru sectorul agricol si 2,2 milioane de euro pentru sectorul pomicol. Precizam, de asemenea, ca valoarea maxima a sprijinului acordat in cadrul submasurilor 9.1 si respectiv 9.1a este de maximum 100.000 euro/ an, pe o perioada de maximum 5 ani de la data infiintarii grupului de producatori. Intensitatea sprijinului public acordat este de 100% nerambursabil.

Toti cei interesati sa depuna proiecte pentru infiintarea grupurilor de producatori, atat in sectorul agricol, cat si in cel pomicol, pot consulta gratuit pe pagina oficiala de internet a Agentiei (www.afir.info) Ghidul Solicitantului aferent sM 9.1 si sM 9.1a.

Cine poate accesa acest tip de finantare?

Sprijinul financiar se acorda in baza unui Plan de Afaceri (PA) prezentat de catre solicitant, care trebuie sa detalieze activitatile planificate ale grupului privind:

  • adaptarea productiei si produselor producatorilor care sunt membri ai acestor grupuri la cerintele pietei;
  • introducerea in comun a produselor pe piata, inclusiv pregatirea pentru vanzare, centralizarea vanzarilor si aprovizionarea cumparatorilor en gros;
  • stabiliriea unor norme comune privind informarea asupra productiei, acordand o atentie deosebita recoltarii si disponibilitatii;
  • alte activitati care pot fi desfasurate de catre grupurile de producatori, cum ar fi dezvoltarea competentelor in materie de exploatare si de comercializare, precum si organizarea si facilitarea proceselor de inovare.

Planul de afaceri (PA) trebuie sa includa minimum un obiectiv aferent activitatilor mentionate anterior. In cazul nerespectarii PA, se recupereaza sprijinul, proportional cu obiectivele nerealizate.

Rata sprijinului public nerambursabil acordat va fi de 100% din cuantumul sprijinului si nu poate sa depaseasca: 

-10% (in anul I), 8% (in anul II), 6% (in anul III), 5% (in anul IV), 4% (in anul V), din valoarea productiei comercializate (VPC) in primii cinci ani de la recunoastere;
-suma maxima de 100.000 euro/ an. 
Sprijinul este forfetar, degresiv, platit in maximum 5 transe anuale, pentru o perioada care nu poate depasi 5 ani de la data la care grupul de producatori a fost recunoscut.

In cadrul submasurilor sM 9.1 si 9.1a sunt eligibile cheltuielile rezultate din infiintarea si functionarea grupurilor de producatori, prevazute in planul de afaceri, necesare pentru atingerea obiectivelor propuse. Ambele submasuri au aplicabilitate la nivelul intregului teritoriu al Romaniei.

Pragul minim de depunere al unui proiect pentru cele doua submasuri este de 10 puncte.
Principiile de selectie sunt detaliate in Ghidul Solicitantului, disponibil pe pagina oficiala de internet a Agentiei, www.afir.info

 

 

Premii de 100k euro pentru startup-uri cu potential de crestere
18.10.2016

Detalii suplimentare la: https://www.startarium.ro/public/100000

Startarium.ro sprijina startup-uri curajoase cu premii totale de 100k euro. 

Daca ai un startup intre 1 si 3 ani cu potential de crestere, fa-ti cont pe Startarium.ro, completeaza modelul de business al afacerii tale si inscrie-te la Startarium Pitch Day! Poti castiga unul dintre cele 3 premii:
Locul I - 70.000 Euro 
Locul II - 20.000 Euro 
Locul III - 10.000 Euro

Startarium este o initiativa a ImpactHub, cu sprijinul ING Bank. 
Mai multe informatii: https://www.startarium.ro/public/100000

POCU S-a deschis apelul de proiecte SOLIDAR Sprijin pentru consolidarea economiei sociale
21.09.2016

Ministerul Fondurilor Europene (MFE) deschide astazi, 21 sept 2016, apelul "SOLIDAR - Sprijin pentru consolidarea economiei sociale", cu o alocare de 20 milioane de euro din Programul Operational Capital Uman (POCU), primul dintr-o serie de apeluri dedicate economiei sociale.

Peste 200 de intreprinderi de economie sociala (persoane juridice apartinand uneia dintre categoriile prevazute in Legea nr. 219/2015 privind economia sociala) vor obtine fonduri europene cu o valoare cuprinsa intre 40.000 si 100.000 de euro, sub forma de ajutor de minimis.

Ghidul solicitantului a fost lansat in consultare publica in data de 25 iulie si dezbatut in sedinta publica din data de 23 august 2016. Ministerul Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice (MMFPSPV) a finalizat normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii privind economia sociala. In baza acestor norme, intreprinderile cu vocatie sociala vor putea sa obtina un atestat de intreprindere sociala, de la compartimentul de Economie Sociala din cadrul Agentiilor Judetene de Ocupare a Fortei de Munca, pana la sfarsitul acestui an.

Depunerea proiectelor prin intermediul sistemului informatic MySMIS 2014, se poate face incepand de astazi, 21 septembrie 2016 si se incheie in data de 14 noiembrie 2016, ora 16:00.

Prin aceste masuri Ministerul Fondurilor Europene si Ministerul Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si persoanelor Varstnice indeplinesc inca unul dintre angajamentele asumate de Guvern in Pachetul Antisaracie.

Informatii despre apelul de proiecte "SOLIDAR - Sprijin pentru consolidarea economiei sociale"

  • sprijina masura 24.4. "Antreprenoriat social" dinPachetul integrat pentru combaterea saraciei, lansat de Guvernul Romaniei in februarie 2016.
    face parte din Axa prioritara 4.Incluziunea sociala si combaterea saraciei, Prioritatea de investitii 9v.Promovarea antreprenoriatului social si a integrarii vocationale in intreprinderile sociale si economia sociala si solidara pentru a facilita accesul la ocuparea fortei de munca, Obiectiv specific 4.16.Consolidarea capacitatii intreprinderilor de economie sociala de a functiona intr-o maniera autosustenabila.

 

Sursa: Ministerul Fondurilor Europene

Necunoscut
Ghid_Solidar_POCU.zip
Ghid_Solidar_POCU.zip
9,28 MBytes
21.09.2016 17:08
Guvernul a aprobat o noua schema de ajutor de stat pentru stimularea investitiilor intreprinderilor mici si mijlocii
08.09.2016

 

Intreprinderile Mici si Mijlocii vor fi sprijinite sa-si dezvolte investitiile printr-o noua schema multianuala de ajutor de stat (ajutor individual sau ajutor de minimis), in valoare totala de 900 de milioane de lei, masura care se incadreaza in politicile economico-bugetare si financiare ale statului roman. Executivul a adoptat astazi, un memorandum in acest sens, la propunerea Ministerului Economiei, Comertului si Relatiilor cu Mediul de Afaceri.

Sprijinul financiar se acorda sub forma unor granturi pentru rambursarea cheltuielilor eligibile aferente investitiilor initiale, in scopul realizarii unor obiective de investitii.

Schema de ajutor de stat este conceputa ca program multianual, pana in anul 2020, cu finantare de la bugetul de stat, iar selectia beneficiarilor ajutorului de stat se face prin inscriere anuala, in limita bugetului alocat prin legea bugetului de stat si cu respectarea unor conditii de eligibilitate.

Schema este elaborata pentru perioada 2017-2020. Data estimata la care va intra in vigoare aceasta schema este luna octombrie 2016, iar perioada estimata in care se vor efectua platile ajutorului de stat este 2017-2023.

Bugetul total al schemei de ajutor de stat este de 900 de milioane de lei, aproximativ 200 de milioane euro, si se acorda pentru credite de angajament pentru emiterea de acorduri de finantare aferente perioadei 2017-2020 si pentru credite bugetare pentru plata ajutorului de stat in intervalul 2017-2023.

Sumele necesare derularii acestei scheme vor fi alocate anual, din bugetul de stat, incepand cu anul 2017, bugetul anual maxim al schemei fiind de 225 milioane lei (aproximativ 50 de milioane euro).

Ajutorul de stat se acorda intreprinderilor sub forma de sume nerambursabile, in raport cu cheltuielile eligibile si in limita maxima admisa. Beneficiarul ajutorului de stat trebuie sa asigure cofinantarea investitiei fie prin resurse proprii, fie prin finantare externa, sub o forma care sa nu faca obiectul niciunui alt ajutor public.

Se estimeaza ca 200 de beneficiari vor primi aceste ajutoare financiare si se preconizeaza ca rezultatele obtinute prin acordarea acestor ajutoare vor conduce la cresterea numarului locurilor de munca nou create, cresterea incasarilor la bugetul de stat si bugetul asigurarilor sociale din taxele si impozitele aferente salariilor, precum si din alte impozite si taxe, dar si cresterea volumului de investitii straine in Romania, precum si in cadrul regiunilor defavorizate.

Administratorii schemelor de ajutor de stat destinate IMM-urilor sunt Oficiile Teritoriale pentru IMM si Cooperatie, structuri in subordinea Ministerului Economiei, Comertului si Relatiilor cu Mediul de Afaceri, finantate prin bugetul ministerului.

Schema de ajutor de stat a fost elaborata in baza prevederilor OUG nr. 55/2015 privind stabilirea unor masuri de reorganizare la nivelul administratiei publice centrale si pentru modificarea unor acte normative, a Hotararii Guvernului nr. 859/2014 privind aprobarea Strategiei guvernamentale pentru dezvoltarea sectorului intreprinderilor mici si mijlocii si imbunatatirea mediului de afaceri din Romania-Orizont 2020 si a legislatiei nationale si europene in materie de ajutor de stat.

Sursa: Guvernul Romaniei

 

 

POCA: O noua versiune a Ghidului Beneficiarului
06.09.2016

 

 

AM POCA a publicat versiunea august 2016 pentru Ghidul Beneficiarului Programului Operational Capacitate Administrativa

Document PDF
POCA-Ghidul-Beneficiarului.compressed.pdf
POCA-Ghidul-Beneficiarului.compressed.pdf
11,93 MBytes
06.09.2016 15:41
Necunoscut
Anexe.rar
Anexe.rar
200,18 KBytes
06.09.2016 15:41
CEC Bank a prelungit parteneriatul cu APIA pentru finantarea agriculturii
29.08.2016

CEC Bank anunta continuarea parteneriatului cu Agentia de Plati si Interventie pentru Agricultura pentru schemele de sprijin implementate de APIA in Campania 2016, respectiv Schema de plata unica pe suprafata - SAPS, Plata redistributiva, Plata pentru inverzire, Masuri compensatorii de dezvoltare rurala aplicabile pe terenuri agricole.
 
In baza conventiei, beneficiarii pot accesa pana la 90% din valoarea sumei calculate conform adeverintei eliberate de APIA, fara a se depasi 20% din cifra de afaceri (conform ultimei situatii financiare anuale) sau din veniturile realizate si inscrise in registrul de incasari si plati.


Banca precizeaza ca dobanda este de 3,51% pe an fiind constituita din indicele ROBOR 6M, actualizabil semestrial in prima zi lucratoare a semestrului, valoarea indicelui incepand cu data de 1 iulie 2016 este de 1,06%, la care se adauga o marja de 2,45%. Comisionul de acordare este de 0,95% din valoarea creditului.
 
Structura de garantii include posibilitatea obtinerii garantiei Fondului de Garantare a Creditului Rural (FGCR) sau a Fondului National de Garantare a Creditelor pentru Intreprinderile Mici si Mijlocii (FNGCIMM). Finantarea se acorda fara contributie proprie din partea clientului, exclusiv in lei, pentru prevenirea riscului valutar.
 
"Finantarea agriculturii reprezinta o prioritate strategica pentru CEC Bank. In cadrul programelor de finantare derulate in parteneriat cu APIA au fost acordate din anul 2008 si pana in prezent peste 137.000 de finantari cu o valoare de aproximativ 2,5 miliarde lei", a declarat Radu Gratian Ghetea, presedinte director general CEC Bank.
 
Clientii CEC Bank beneficiaza de consultanta gratuita in ceea ce priveste pregatirea documentatiei de accesare a creditului. 

 

Sursa:www.agroromania.manager.ro

Ghidul incepatorului in accesarea fondurilor europene 2014-2020- Manualul Comisiei Europene pentru firme, fermieri, ONG, tineri
02.08.2016

Firmele mici si mijlocii (IMM), fermierii, tinerii, organizatiile non-guveramentale (ONG) si alti solicitanti din Romania si din celelalte 27 de state membre ale Uniunii Europene au la dispozitie un ghid general, orientativ, pentru accesarea fondurilor europene din perioada de prograare 2014-2020, realizat de Comisia Europeana. 

 

"Finantarea din partea UE - Ghidul incepatorului", in limba romana, contine linkuri catre site-urile dedicate oportunitatilor de finantare din perioada 2014-2020, precum si informatii de baza privind, de exemplu:
- depunerea dosarului (cum si unde se depune cererea de finantare)
- alte reguli generale (eligibilitate etc.).
Brosura, cu exemple si sfaturi practice, este grupata in mai multe capitole, cu accent pe finantarea intreprinderilor mici si mijlocii (IMM):

Informatii practice privind granturile

 

  • Informatii practice privind contractele de achizitii publice
  • Transparenta si control
  • Principalele surse de finantare
  • COSME, un program special pentru IMM-uri
  • Transporturi, energie si TIC
  • Cercetare si inovare
  • Politica de coeziune
  • Agricultura
  • Granturi
  • Contracte
  • Informatii suplimentare privind finantarea din partea UE
  • Sume disponibile (2014-2020)
Document PDF
ghidul-pentru-accesarea-fondurilor-europene.pdf
ghidul-pentru-accesarea-fondurilor-europene.pdf
1,02 MBytes
02.08.2016 19:27
Finantari pentru colaborari intre cercetare si industrie
08.06.2016

PROIECTE EXPERIMENTALE DEMONSTRATIVE

 

Trecerea de la TRL 2 la TRL 3-4 (dezvoltarea unui POC), cu un buget de 130K euro e o perioada de maxim 18 luni. Contractorul este o institutie de cercetare, cu sau fara asociere cu un agent economic interesat. Deadline: 17 iunie 2016

http://uefiscdi.gov.ro/articole/4443/Proiect-experimental-demonstrativ.html

 

TRANSFER LA OPERATORUL ECONOMIC

 

Trecerea de la TRL 3 la 6 (dezvoltarea unui prototip industrial) cu un buget de 370K euro pe o perioada de maxim 24 luni. Contractorul este un agent economic in parteneriat cu o entitate de cercetare, si potential alti agenti economici. Deadline 24 iunie 2016

http://uefiscdi.gov.ro/articole/4468/Pachet-de-informatii.html

 

 

234 de milioane de euro, bugetul disponibil pentru primul apel POR 2014-2020 destinat microintreprinderilor
08.06.2016

Autoritatea de Management din cadrul Ministerului Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice a lansat joi, 26 mai 2016, primul apel de proiecte pentru microintreprinderi ce vor primi finantare prin Programul Operational Regional (POR) 2014-2020.

Astfel, in perioada 27.07.2016-27.01.2017, se pot depune spre finantare proiecte - prin POR 2014-2020, Axa prioritara 2 "Imbunatatirea competitivitatii intreprinderilor mici si mijlocii", Prioritatea de investitie 2.1 "Promovarea spiritului antreprenorial, in special prin facilitarea exploatarii economice a ideilor noi si prin incurajarea crearii de noi intreprinderi, inclusiv prin incubatoare de afaceri" - Apelul de proiecte 2.1.A. - Microintreprinderi.

"Este primul apel de proiecte destinat mediului privat. Apelul are un buget de 234,12 milioane de euro, bani alocati din Fondul European de Dezvoltare Regionala. Pentru acest apel de proiecte pot solicita finantare societatile comerciale si cooperative care se incadreaza in categoria microintreprinderilor. Pot primi finantare investitiile sau activitatile care se refera la construirea, modernizarea si extinderea spatiilor de productie sau prestare a serviciilor, la dotarea cu active corporale, necorporale, inclusiv instrumente de comercializare on-line", a declarat viceprim-ministrul Vasile Dincu, ministrul dezvoltarii regionale si administratiei publice, la conferinta de lansare a apelului.

Operatorii economici interesati sa obtina finantare in cadrul acestui apel pot consulta ghidul aferent pe site-ul programului: Ghidul Solicitantului - Conditii specifice de accesare a fondurilor in cadrul Apelului de proiecte nr. POR 2016/2/2.1.A-Microintreprinderi. Versuiunea finala a ghidului este cea rezultata dupa integrarea numeroaselor observatii si comentarii primite ca urmare a consultarii publice. Ghidul contine informatii despre specificitatea proiectelor, completarea si depunerea cererii de finantare, conditii de eligibilitate, etapele de verificare, evaluare, selectie si contractare a proiectelor.

De asemenea, sunt incluse modele pentru Cererea de finantare si Contractul de finantare. Prevederile Ghidului se vor completa, acolo unde este cazul, cu prevederile Ghidului general al POR 2014-2020, intitulat "Ghidul solicitantului - Conditii generale de accesare a fondurilor in cadrul POR 2014 - 2020".

Valoarea minima eligibila a unui proiect este 25.000 de euro.
Valoarea maxima a finantarii nerambursabile solicitate trebuie sa respecte normele de acordare a ajutorului de minimis: valoarea maxima a ajutorului de minimis ce poate fi acordat unei intreprinderi unice, din fonduri publice, pe o perioada de 3 ani fiscali consecutivi (ultimii 2 ani fiscali inainte de data depunerii cererii de finantare si anul curent depunerii cererii de finantare) este de 200.000 de euro, echivalent in lei.
Finantarea nerambursabila solicitata se poate situa la cel mult 90% din valoarea eligibila a proiectului.

Cererile de finantare se depun prin intermediul aplicatiei MySMIS, disponibila la adresa :

http://www.fonduri-ue.ro/mysmis

 

Pentru indeplinirea masurilor de informare si publicitate (legate de obligatia de a promova faptul ca proiectele sunt finantate de Uniunea Europeana si Guvernul Romaniei, prin Programul Operational Regional), beneficiarii vor aplica Manualul de identitate vizuala al POR 2014-2020, disponibil la :

http://www.inforegio.ro/ro/informare-si-publicitate/identitate-vizuala.html


Sursa: www.inforegio.ro

 

 

POR 2014-2020 270 milioane euro disponibili pentru proiecte privind patrimoniul natural si cultural PI 5.1
08.06.2016

In perioada 25 mai 2016, ora 12:00 - 25 noiembrie 2016, ora 12:00, se pot depune spre finantare proiecte destinate conservarii, protejarii, promovarii si dezvoltarii patrimoniului natural si cultural - prin Programul Operational Regional (POR) 2014-2020, Axa prioritara 5 - Imbunatatirea mediului urban si conservarea, protectia si valorificarea durabila a patrimoniului cultural, Prioritatea de investitii 5.1 - Conservarea, protejarea, promovarea si dezvoltarea patrimoniului natural si cultural.

Pentru acest apel de proiecte pot solicita finantare autoritatile publice centrale si locale, unitatile de cult, ONG-uri si parteneriate intre aceste entitati.


Apelul de proiecte POR 2016/5/5.1/1 a fost lansat vineri, 25 martie a.c., de  Autoritatea de Management a Programului Operational Regional (AMPOR)din cadrul Ministerului Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice (MDRAP).

"Pentru apelul destinat proiectelor de patrimoniu, bugetul alocat este de 270,83 de milioane euro, din care 233 de milioane provin din Fondul European de Dezvoltare Regionala. Ce urmarim este ca, dupa finantarea acestor investitii, sa creasca gradul de conservare la obiectivele de patrimoniu sau numarul de vizitatori. Proiectele finantate prin acet apel POR vor contribui, in acest fel, la conservarea identitatii culturale si dezvoltarea economica locala", a declarat viceprim-ministrul Vasile Dincu.


Depunere
Cererea de finantare se va transmite/depune:

  • la sediul Agentiilor pentru Dezvoltare Regionala;

• intr-un singur exemplar in format tiparit, original, intr-un singur colet sigilat. In coletul anterior mentionat se va include si un CD cu forma scanata a cererii de finantare, inclusiv anexele acesteia, in format PDF.
Imediat ce aplicatia electronica MySMIS se va operationaliza, Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice va intrerupe depunerea cererilor de finantare introducand noul sistem de depunere a cererilor de finantare. Aceasta se va efectua cu publicare unui anunt pe site-ul programului :

www.inforegio.ro

Versiunea finala a Ghidului Solicitantului - Conditii specifice de accesare a fondurilor in cadrul Apelului de proiecte nr. POR 2016/5/5.1/1 este publicata pe site-ul programului. Ghidul contine date despre specificitatea proiectelor, modalitatea de completare si de depunere a cererii de finantare, conditii de eligibilitate, o descriere a etapelor de verificare, evaluare, selectie, contractare a proiectelor. De asemenea sunt incluse modele ale Cererii de finantare si a Contractului de finantare. Prevederile sale se vor completa, acolo unde este cazul, cu prevederile Ghidului general al POR 2014-2020, intitulat "Ghidul solicitantului - Conditii generale de accesare a fondurilor in cadrul POR 2014 - 2020".

Prioritate de investitii 5.1 - Conservarea, protejarea, promovarea si dezvoltarea patrimoniului natural si cultural
Luand in considerare concentrarea teritoriala a resurselor financiare si a actiunilor, vor fi finantate numai acele obiective de patrimoniu pentru care impactul economic rezultat in urma implementarii este clar demonstrat.
Prioritizarea investitiilor
Vor avea prioritate la finantare acele obiective de patrimoniu localizate in teritorii conectate la cresterea economica.
POR va finanta obiectivele care sunt incluse in:

  • patrimoniul UNESCO, atat din mediul urban cat si rural
  • patrimoniul cultural national din mediul urban si rural
  • patrimoniul cultural local din mediul urban.

Valoarea eligibila / proiect:
• Valoare minima a proiectului: 100.000 euro, indiferent de clasificarea monumentului istoric.
• Valoarea maxima a proiectului: 5 milioane euro. In cazul obiectivelor de patrimoniu inscrise pe lista UNESCO, valoarea maxima a proiectului este de 10 milioane euro.

MS Word
POR 2014-2020 proiecte privind patrimoniul natural ?i cultural.docx
POR 2014-2020 proiecte privind patrimoniul natural ?i cultural.docx
42,60 KBytes
08.06.2016 16:24
Pagini:123456...20Inainte »