Servicii de consultanta pentru intreprinderi - Enterprise Europe Network
InfoWatch

InfoWatch

Abonare la serviciul InfoWatch:







 
Curs valutar

Curs valutar

valabil in 29.08.2014
EUR 4,4008 Creste 0,15%
USD 3,3329 Creste 0,02%
GBP 5,5311 Creste 0,13%
INFOREURO 4,4015 Creste 0,00%

Convertor valutar

Suma

Din moneda

In moneda
0.0000
Enterprise Europe Network
Enterprise Europe Network ERBSN
Enterprise Europe Network
CORDIS
username

creati un cont nou creati un cont

Surse de finantareinformatii complete privind modalitati de finantare si extindere a afacerii

Abonati-va la feed-ul surse de finantare
Publicarea ghidului privind finantarea in cadrul programului "Europa creative"- 170 de milioane EUR disponibile in anul 2014
11.12.2013

Organizațiile din sectorul cultural și cel creativ care doresc să solicite finanțare in 2014 in cadrul programului "Europa creativă", noul program al Uniunii Europene pentru sectorul cultural și cel creativ, pot să inceapă să iși pregătească cererile de grant incepand de astăzi. Pentru a ajuta organizațiile să iși pregătească solicitările, ghidul noului program "Europa creativă" conține numeroase informații privind procesul de finanțare. Aproape 170 de milioane EUR sunt disponibile in cadrul primelor cereri ale programului pentru 2014. Persoanele fizice nu pot solicita granturi in mod direct; ele ar trebui să contacteze organizațiile relevante, cum sunt asociațiile culturale, festivalurile, teatrele și distribuitorii de film etc. care depun cereri, sau biroul lor național "Europa creativă".
"In următorii șapte ani, programul "Europa creativă" va oferi finanțare pentru proiecte transnaționale care vor ajuta 250 000 de artiști și profesioniști din domeniul culturii să iși prezinte realizările unui public nou, din străinătate. De asemenea, programul va investi puternic in industria cinematografică europeană, sprijinind 2 000 de cinematografe și sute de filme. Autorii și editorii vor beneficia de sprijin pentru traducere și vom continua să oferim finanțare pentru capitalele europene ale culturii și pentru multe alte inițiative", a declarat Androulla Vassiliou, comisar pentru educație, cultură, multilingvism și tineret.
Programul "Europa creativă", care va avea un buget total de 1,46 miliarde EUR1 in următorii șapte ani - cu 9 % mai mult decat nivelurile actuale - va sprijini artiști, profesioniști din domeniul culturii și organizații culturale in domenii cum ar fi arta spectacolului, artele frumoase, editarea, filmele, televiziunea, muzica, jocurile video, artele interdisciplinare, patrimoniul și jocurile video, astfel incat aceștia să ajungă in alte țări și să iși dezvolte competențele necesare in era digitală. Prin sporirea vizibilității operelor culturale europene in alte țări, programul va promova, de asemenea, diversitatea culturală și lingvistică.
In plus față de subprogramele Cultura și MEDIA, "Europa creativă" va include o componentă transsectorialăpentru a sprijini cooperarea in domeniul politicilor, măsuri transversale și un nou mecanism de garanție financiară, care va permite intreprinderilor mici și mijlocii din sectorul culturii și cel creativ să aibă acces la imprumuturi bancare in valoare totală de pană la 750 de milioane EUR. Mecanismul va fi operațional incepand cu anul 2016.
Context
Se estimează că, datorită programului "Europa creativă":
• 250 000 de artiști și profesioniști din domeniul culturii și operele lor vor primi finanțare pentru a ajunge la noi categorii de public din afara propriilor țări;
• peste 800 de filme europene vor primi sprijin pentru distribuție, care să le permită să fie vizionate de publicul din intreaga Europă și din intreaga lume;
• cel puțin 2 000 de cinematografe europene vor beneficia de sprijinul acordat rețelei europene de cinematografe, care le va permite să se asigure că cel puțin 50 % dintre filmele pe care le difuzează sunt europene;
• peste 4 500 de cărți și alte opere literare vor beneficia de sprijin pentru traducere, permițandu-le cititorilor să se bucure de ele in limba lor maternă;
• mii de organizații și de profesioniști din domeniul culturii și al audiovizualului vor beneficia de formare profesională pentru a dobandi competențe noi și pentru a-și consolida capacitatea de a lucra pe plan internațional.
Capitalele europene ale culturii, Marca patrimoniului european, Zilele europene ale patrimoniului, precum și 5 premii in domeniul culturii și al audiovizualului sunt, de asemenea, sprijinite prin programul "Europa creativă".
Noul program, care inlocuiește programele MEDIA, MEDIA Mundus și Cultura, va aloca 56 % din bugetul său pentru a susține sectorul cinematografic și al audiovizualului și 31 % din acesta pentru cultură.
Sectorul cultural și cel creativ din Europa reprezintă pană la 4,5 % din PIB-ul european și aproximativ 3,8 % din forța de muncă din UE (8,5 milioane de persoane).

Primele detalii privind posibilitățile de finanțare ("cereri de propuneri") sunt disponibile la : http://ec.europa.eu/culture/creative-europe/calls/index_en.htm

 

Orizont 2020 a fost lansat cu un buget de 15 miliarde euro pentru primii doi ani (2014-2015)
11.12.2013

Comisia Europeană a prezentat astăzi,11.dec 2013, pentru prima dată, cereri de proiecte din cadrul Orizont 2020, programul de cercetare și inovare cu un buget de 80 de miliarde EUR al Uniunii Europene. Finanțarea, care in primii doi ani ai programului se ridică la suma de 15 miliarde EUR, este destinată stimulării economiei din Europa bazate pe cunoaștere și abordează aspecte care vor avea un impact asupra vieții cetățenilor. Aceasta include 12 domenii in care se concentra acțiunile in 2014-2015, inclusiv sectoare precum asistența medicală personalizată, securitatea digitală și proiectele urbane inteligente .

Pentru prima dată, Comisia a precizat prioritățile de finanțare pe o perioadă de doi ani, oferind cercetătorilor și intreprinderilor mai multă certitudine decat oricand cu privire la direcția politicii de cercetare a UE. Majoritatea cererilor din bugetul pe anul 2014 sunt deja deschise incepand cu astăzi pentru depunerea de proiecte , iar alte cereri vor fi lansate pe parcursul anului. Numai cererile din cadrul bugetului pe anul 2014 reprezintă un total de 7,8 miliarde EUR, finanțarea fiind orientată cu precădere către cei trei piloni fundamentali ai programului Orizont 2020:

Excelența științifică: Circa 3 miliarde EUR, inclusiv 1,7 miliarde pentru granturi ale Consiliului European al Cercetării pentru cercetătorii de renume și 800 de milioane pentru bursele Marie Skłodowska-Curie destinate tinerilor cercetători .

Poziția de lider in sectorul industrial: 1,8 miliarde EUR pentru sprijinirea poziției de lider in sectorul industrial a Europei in domenii precum TIC, nanotehnologiile, sistemele avansate de fabricație, robotica, biotehnologiile și spațiul.

Provocările societale: 2,8 miliarde EUR pentru proiecte inovatoare destinate celor șapte provocări societale din cadrul programului Orizont 2020, in ansamblu: sănătate; agricultură, sectorul maritim și bioeconomie; energie; transport; politici climatice, utilizarea eficientă a resurselor și materii prime; societăți reflexive; securitate.

Contextul programului

Orizont 2020 este cel mai amplu program cadru de cercetare și dezvoltare de pană acum și are alocat un buget de aproape 80 de miliarde EUR care se etalează pe șapte ani. Majoritatea finanțărilor pentru cercetare ale UE sunt alocate pe baza cererilor competitive, dar bugetul pentru Orizont 2020 include finanțări inclusiv pentruCentrul Comun de CercetareInstitutul European de Inovare și Tehnologie și pentru activitatea de cercetare desfășurată in cadrul Tratatului Euratom. De asemenea, vor fi publicate cereri separate in cadrul unor parteneriate specifice cu sectorul industrial și cu statele membre. In 2014, bugetul total alocat cercetării, inclusiv aceste elemente și cheltuieli administrative, va fi de 9,3 miliarde EUR, iar in 2015 va crește pană la 9,9 miliarde EUR. Sumele definitive pentru anul 2015 fac obiectul deciziei privind bugetul anual pentru 2015.

Posibilitățile de finanțare in cadrul Orizont 2020 sunt stabilite in programele de lucru publicate pe portalul digital pentru finanțarea cercetării, care a fost reorganizat pentru a permite aplicarea unor proceduri mai rapide și efectuate pe suport electronic. Participanții vor beneficia, de asemenea, de o structură mai simplă a programului și a finanțării, un singur ansamblu de reguli și o reducere a sarcinii legate de controalele financiare și de audituri.

Cererile pentru 2014 - 2015 includ 500 de milioane EUR pe o perioadă de doi ani destinate intreprinderilor mici și medii (IMM) inovatoare, prin intermediul unui nou instrument pentru IMM-uri. Se preconizează includerea in majoritatea proiectelor a aspectelor legate de gen; de asemenea, există fonduri pentru stimularea in continuare a dezbaterilor privind rolul științei in societate. In plus, există noi reguli pentru a transforma "accesul liber" intr-o cerință a programului Orizont 2020, astfel incat rezultatele privind proiectele să fie accesibile in mod liber publicului larg.

 Site-ul proiectului:http://ec.europa.eu/programmes/horizon2020/

MS Word
MEMO-13-1122_EN.doc
MEMO-13-1122_EN.doc
143,50 KBytes
11.12.2013 14:26
POP: LINIA DE FINANTARE PENTRU SCHIMBAREA DESTINATIEI AMBARCATIUNILOR
10.12.2013

Autoritatea de Management a Programului Operational pentru Pescuit (AM POP) a anuntat deschiderea sesiunii de primire de cereri de finantare pentru Masura 2.2. "Pescuitul in apele interioare", Actiunea 1 "Nave de pescuit in apele interioare",Operatiunea 2 "Schimbarea destinatiei ambarcatiunilor in afara pescuitului". Bugetul alocat pentru aceasta sesiune de finantare este de 1,5 milioane euro. Depunerea cererilor de finantare se face la sediile Compartimentelor Regionale, pana la data de 10 ianuarie 2014

Document PDF
3fjkm_Ghidul Solicitantului 2.2.1.2.pdf
3fjkm_Ghidul Solicitantului 2.2.1.2.pdf
423,72 KBytes
10.12.2013 12:07
Fondurile JEREMIE au fost suplimentate cu 50 milioane de euro pentru finantarea IMM-urilor
21.11.2013

Fondul European de Investitii (FEI) si Guvernul Romaniei sustin accesul IMM-urilor la finantare prin suplimentarea cu 50 milioane de euro a fondurilor alocate initiativei JEREMIE. Resursele aditionale completeaza bugetul existent de 20 milioane de euro, alocat unui nou instrument de creditare a intreprinderilor romanesti cu subventie de dobanda si preluare partiala a riscului.

Acesta urmeaza sa fie derulat prin intermediul mai multor institutii bancare si creeaza conditiile pentru a asigura IMM-urilor acces la credite pentru investitii si capital de lucru cu dobanzi si niveluri reduse ale garantiilor. In cadrul noului instrument, fondurile alocate creditarii IMM-urilor sunt constituite atat din resursele JEREMIE, in valoare cumulata de 70 milioane de euro, cat si din cele proprii ale bancilor, care vor adauga o suma identica, ceea ce va stimula finantari noi pentru firmele romanesti estimate la 140 milioane de euro.

In sedinta de Guvern de ieri, Guvernul Romaniei a adoptat Ordonanta de Urgenta privind unele reglementari referitoare la cadrul financiar pentru fondul de participare JEREMIE, Hotararea pentru aprobarea Acordului de finantare dintre Guvernul Romaniei si Fondul European de Investitii privind programul JEREMIE in Romania, modificarea Hotararii Guvernului nr. 514/2008 pentru aprobarea Acordului de finantare dintre Guvernul Romaniei si Fondul European de Investitii privind programul JEREMIE in Romania, respectiv Hotararea privind alocarea temporara, pentru lunile noiembrie si decembrie ale anului 2013, a unor sume din venituri din privatizare ordonatorului principal de credite cu rol de Autoritate de Management pentru Programul Operational Cresterea Competitivitatii Economice.

JEREMIE, initiativa comunitara administrata in Romania de catre FEI, reprezinta o noua modalitate de a utiliza fondurile structurale UE disponibile statelor membre pentru a sustine evolutia IMM-urilor. In Romania, initiativa JEREMIE este finantata prin Programul Operational Sectorial Cresterea Competitivitatii Economice, cofinantat din Fondul European Regional pentru Dezvoltare.
Prin Acordul initial de Finantare JEREMIE, s-au creat deja doua instrumente financiare - facilitatea de garantare (implementata prin intermediul BCR, Raiffeisen Bank si UniCredit Tiriac Bank) si un fond de capital de risc (3TS Catalyst Romania). Prin intermediul facilitatii de garantare, IMM-urile au accesat peste 2.000 de noi credite in valoare de 175 milioane de euro. Cel de-al treilea instrument, care prevede o subventie de dobanda si preluarea riscului de creditare, se afla in faza de evaluare si selectie a aplicatiilor primite in urma apelului pentru expresii de interes.

"JEREMIE functioneaza ca o sursa de finantare adaptata riscurilor specifice sectorului IMM. Ne bucuram ca fondurile europene alocate Romaniei isi gasesc astfel un nou mod de a ajunge in economie pentru a sustine dezvoltarea sectorului care reprezinta cel mai important angajator. Totodata, suntem increzatori ca instrumentele implementate de catre FEI prin JEREMIE si suplimentarea de fonduri vor avea un impact important in economia Romaniei", a declarat Eugen Teodorovici, ministrul Fondurilor Europene.

Despre JEREMIE

JEREMIE ("Joint European Resources for Micro to Medium Enterprises") este o initiativa comuna a Comisiei Europene (Directia Generala Politici Regionale) si a Bancii Europene de Investitii (din care face parte Fondul European de Investitii), care are ca obiectiv imbunatatirea accesului la finantare pentru IMM-urile din Uniunea Europeana in cadrul Fondurilor Structurale pentru perioada 2007-2013. JEREMIE permite Statelor Membre si Regiunilor sa dedice resurse nationale si din fonduri structurale pentru a crea fonduri de participare ("holding funds") care sa poata finanta IMM-urile intr-un mod flexibil si inovator. Noua initiativa urmareste dezvoltarea si incurajarea antreprenoriatului in Uniunea Europeana.

Pana in prezent, la nivel UE, FEI gestioneaza 14 Fonduri de Participare JEREMIE, dintre care 7 la nivel national si alte 7 la nivel regional. In Romania, initiativa JEREMIE este administrata de catre FEI si este finantata prin Programul Operational Sectorial Cresterea Competitivitatii Economice, cofinantat din Fondul European Regional pentru Dezvoltare.

Sursa: Ministerul Fondurilor Europene

Schema de minimis: A fost publicat proiectul Ghidului Solicitantului
20.11.2013

Astazi, 20.11.2013, a fost publicat pe site-ul oficial al Directiei pentru Implementare Programe pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii proiectul Ghidului Solicitantului pentru acordarea ajutorului de minimis pentru investitii realizate de intreprinderile mici si mijlocii, schema de ajutor de stat instituita prin Hotararea Guvernului nr. 274/2013.

Sursa: DIPIMM

 

Arhiva ZIP
0pccn_Pachet Solicitant minimis.zip
0pccn_Pachet Solicitant minimis.zip
3,15 MBytes
20.11.2013 15:42
MS Word
yebbq_formular-de-inscriere-online-20nov.doc
yebbq_formular-de-inscriere-online-20nov.doc
101,00 KBytes
20.11.2013 15:42
Lansare competitie in cadrul Mecanismului Financiar SEE 2009-2014
18.11.2013

Potrivit Memorandumului de Intelegere pentru Mecanismul Financiar SEE 2009-2014, incheiat intre 3 dintre statele donatoare AELS si Romania, una din ariile de program se adreseaza cercetarii stiintifice "Research within priority sectors". Acest Program contribuie la reducerea disparitatilor economice si sociale in Spatiul Economic European si la consolidarea relatiilor bilaterale, prin intensificarea cooperarii in domeniul cercetarii intre comunitatile stiintifice din Romania, Norvegia, Islanda si Liechtenstein, precum si stimularea cooperarii pe termen lung, prin crearea de parteneriate intre entitatile de cercetare.

Responsabili implementare Program:
Romania:
Operator de Program: Ministerul Educatiei Nationale (MEN)
Agentia de Implementare: Unitatea Executiva pentru Finantarea Invatamantului Superior, a Cercetarii, Dezvoltarii si Inovarii (UEFISCDI)

State Donatoare:
Norvegia: Research Council of Norway (RCN)
Islanda: Icelandic Centre for Research (RANNIS)

Arii tematice:
• Renewable energy;
• Health and food safety;
• Environmental protection and management;
• Social sciences and humanities.

Buget: 21.681.063 EUR

Termen limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 17 ianuarie 2014 (23:00 ora Romaniei)
Platforma de depunere on-line va fi disponibila incepand cu 25 noiembrie 2013
Pachetul de informatii se gaseste la: http://uefiscdi.gov.ro/articole/3460/Competitie-2013-2014-Mecanism-financiar-SEE.html

Evenimentul de informare publica cu privire la competitie precum si evenimentul de identificare parteneri (brokerage) vor avea loc la Bucuresti, in perioada 10-11 Decembrie 2013. Platforma de inregistrare in vederea participarii la aceste evenimente va fi disponibila incepand cu data de 25 noiembrie 2013. Detalii privind locul desfasurarii si agenda evenimentelor vor fi comunicate ulterior.

Persoane de contact:
Monica Cruceru
Telefon: 021.308. 05.61; E-mail: monica.cruceru@uefiscdi.ro

Marius Mitroi
Telefon: 021.302. 38.59; E-mail: marius.mitroi@uefiscdi.ro

 

Ajutor de minimis pentru achizitionarea de tancuri de racire a laptelui
15.11.2013

Beneficiari eligibili

- producatori agricoli - crescatori de animale care detin pana la 5 capete vaci de lapte si sunt organizati in acest scop intr-o forma asociativa constituita in cadrul unei commune

 

Valoarea finantarii acordate

maxim 5000 euro

 

Perioada de depunere

20 noiembrie - 30 decembrie 2013 (pentru obtinerea avizului prealabil)

 

Finantator

Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale
Ajutorul se deruleaza prin centrele judetene al Agentiei de Plati si Interventie pentru Agricultura, respectiv al municipiului Bucuresti.

 

Buget

70.878.870 lei 

Scop

Acordarea de sprijin financiar pentru achizitionarea de tancuri de racire a laptelui, cu o capacitate de maximum 1000 litri/comuna, pentru asigurarea livrarii laptelui materie prima spre procesare

 

 

Document PDF
ti7qo_HG ajutor minimis tancuri racire.pdf
ti7qo_HG ajutor minimis tancuri racire.pdf
3,03 MBytes
15.11.2013 12:05
Noua schema de minimis a fost publicata in Monitorul Oficial
15.11.2013

In Monitorul Oficial din 11 noiembrie 2013, a fost publicata HG nr. 848/2013 pentru modificarea si completarea HG nr. 274/2013 privind acordarea ajutoarelor de minimis pentru investitiile realizate de IMM-uri.

Noua schema de minimis prevede faptul ca intensitatea maxima a sprijinului financiar nerambursabil nu va mai fi 100%, ci doar de 90%. Astfel, IMM-urile solicitante vor trebui sa contribuie si ele cu 10% din valoarea cheltuielilor eligibile. De asemenea, valoarea maxima a ajutorului de minimis a fost redusa de la 200.000 euro la 100.000 euro.
Un element important, anuntat, de altfel, si cu ocazia diferitelor interventii publice ale oficialilor Ministerului Economiei, este renuntarea la principiul "primul venit, primul servit". IMM-urile vor avea la dispozitie 10 zile de la deschiderea liniei de finantare, pentru a completa si transmite on-line un formular de inscriere pe www.aippimm.ro - site-ul oficial al Directiei de Implementare Programe pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii din cadrul Ministerului Economiei, care a preluat gestionarea acestei scheme de finantare de la Ministerul Finantelor. Aceasta directie (fosta AIPPIMM) gestioneaza si alte programe de finantare adresate mediului de afaceri, printre care "Programul pentru stimularea infiintarii si dezvoltarii microintreprinderilor de catre intreprinzatorii tineri" si "Programul Mihail Kogalniceanu pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii".

O alta noutate, mentionata si de ministrul Grapini la finalul sedintei de Guvern de saptamana trecuta in cadrul careia a fost adoptat actul normativ, este aceea ca, pentru a fi eligibile, IMM-urile trebuie sa aiba cel putin un an calendaristic de la infiintare la data completarii on-line a formularului de inscriere, iar codul CAEN pentru care se solicita finantare sa fie autorizat, in conditiile legii, cu cel putin 3 luni inainte de data completarii on-line a formularului de inscriere.

www.fonduri-structurale.ro

Document PDF
9n2g1_HG274.pdf
9n2g1_HG274.pdf
3,19 MBytes
15.11.2013 12:06
Document PDF
pfek5_HG848.pdf
pfek5_HG848.pdf
3,04 MBytes
15.11.2013 12:06
Guvernul a aprobat noul Program de Garantare a Creditelor pentru IMM-uri
10.10.2013

In sedinta saptamanala din 9 octombrie 2013, Guvernul a adoptat Ordonanta de Urgenta prin care s-a aprobatProgramul de garantare a creditelor pentru IMM-uri, in limita unui plafon de garantare de 2 miliarde lei. Potrivit Guvernului, prin acest Program se urmareste incurajarea si stimularea IMM-urilor pe o perioada de 36 de luni de la intrarea in vigoare a Ordonante. Programul consta in acordarea catre IMM-uri a unei linii de credit pentru capital de lucru, garantata de stat, in procent de maxim 50% din valoarea finantarii. Valoarea maxima a unui credit garantat este de 5 milioane lei/IMM.

De asemenea, conform informatiilor furnizate de Guvern, actul normativ instituie un mecanism de garantare in baza caruia MFP este autorizat sa mandateze FNGCIMM, in vederea emiterii de garantii in numele si in contul statului, in favoarea institutiilor de credit care urmeaza sa acorde credite IMM-urilor eligibile in cadrul Programului din titlu. Prin acest Program se urmareste crearea unei flexibilitati mai mari si reducerea timpului necesar acordarii finantarilor.

Sursa: www.fonduri-structurale.ro

Document PDF
nota fundamentare.pdf
nota fundamentare.pdf
359,50 KBytes
10.10.2013 15:22
Document PDF
f1fsl_OUG_IMM_03102013 (1).pdf
f1fsl_OUG_IMM_03102013 (1).pdf
132,84 KBytes
14.10.2013 16:16
Garanti Bank lanseaza un pachet de finantare dedicat femeilor antreprenor
08.10.2013

 

Garanti Bank a lansat campania "Zodia Succesului", cu scopul de a veni in sprijinul companiilor mici si mijlocii care au femei in actionariat sau care detin pozitia de administrator.

Garanti Bank ofera femeilor antreprenor din toate sectoarele un pachet dedicat prin care vine in intampinarea nevoilor financiare ale acestora, sprijinindu-le fie sa inceapa o afacere, fie sa o creasca pe cea existenta. Pot beneficia de acesta oferta antreprenoarele care au proiecte de investitii sau care vor sa fie competitive pe plan local sau international prin extinderea afacerilor pe care le conduc.

Pe website-ul dedicat www.femeiantreprenor.ro, antreprenoarele pot gasi povesti inspirationale ale femeilor de afaceri, precum si detalii despre credite, depozite, documentatia necesara si alte informatii utile pentru deschiderea unui cont.

Noul pachet ofera femeilor antreprenor zero costuri pentru platile in RON, pentru primele trei luni, precum si zero costuri pentru emiterea cardurilor de debit. De asemenea, activarea Garanti Online - serviciul de internet banking al bancii - este gratuita, iar utilizarea lui nu presupune niciun cost lunar.

Garanti Bank are un portofoliu de 22.000 de clienti IMM, in crestere cu 20% in 2013 fata de 2012. Valoarea totala a imprumuturilor catre IMM-uri reprezinta 25% din portofoliul bancii. Majoritatea IMM-urilor conduse de femei, avand cont la Garanti Bank, activeaza in Bucuresti, Craiova, Covasna, Iasi si Galati. Aceste IMM-uri isi desfasoara activitatea in diverse sectoare: 37% in comert, 13% in servicii, 11% in productie, 10% in sanatate si asistenta sociala. 

"Femeile antreprenor au viziune, au un al saselea simt in a percepe schimbarile din piata, se adapteaza repede la fluctuatiile constante din mediul de business, sunt puternice si isi indeplinesc obiectivele. Prin noua noastra campanie - "Zodia Succesului" - dorim sa sprijinim femeile sa isi inceapa si sa isi dezvolte propriile afaceri deoarece credem cu tarie ca IMM-urile reprezinta motorul cresterii economice. Sprijinul vine atat prin ofertele speciale pe care le-am pregatit, cat si prin sfaturile practice primite de la alte femei din mediul de afaceri, in cadrul evenimentelelor pe care le vom organiza in mai multe orase", spune Anca Motca, Director General Adjunct Garanti Bank.

Noul programul este sustinut printr-o aplicatie online pe pagina oficiala de Facebook a Garanti Bank,www.facebook.com/GarantiBankRomania, unde femeile de afaceri sunt invitate sa isi spuna povestile si sa devina modele care le vor inspira si pe alte femei sa devina antreprenoare, avand totodata sansa de a castiga o prezenta atractiva in revista BIZ.

In Romania, din peste 1,13 milioane de asociati sau actionari ai companiilor locale, ponderea femeilor este de 36% (in jur de 400.000), conform Oficiului National al Registrului Comertului.

Sursa: Garanti Bank

 

Programul de finantari pentru ONG-uri de la ING Bank
03.10.2013

Prin programul de finantari pentru ONG-uri, ING Bank cauta parteneri comunitari pentru a dezvolta proiecte in domeniile educatie financiara si dezvoltare urbana.
Obiective operationale
ING Bank doreste sa finanteze proiecte care:
 isi propun cresterea nivelului de educatie financiara a publicului larg (indiferent de varsta), contribuind la o mai buna intelegere a produselor bancare si a principiilor de baza in administrarea finantelor personale - directia educatie financiara;
 isi propun sa imbunatateasca viata in mediul urban (ex: proiecte de amenajarea spatiului urban, de conservare a patrimoniului, de dezvoltarea turismului urban etc.) - directia dezvoltare urbana.
Solicitanti eligibili
Pot trimite propuneri de proiecte organizatiile non-guvernamentale, fara scop lucrativ (asociatie, fundatie, federatie, inregistrate in Registrul Asociatiilor si Fundatiilor), care:
 au experienta de minim 2 ani in domeniul in care activeaza
 au cel putin doua proiecte derulate in domeniul de activitate, cu rezultate concrete si cel putin 50 de beneficiari
 au colaborari demonstrabile cu institutii de stat sau private in domeniul in care activeaza
 pot acoperi 10% din valoarea proiectului propus
 pot demonstra transparenta in raportarea rezultatelor financiare (raport anual pentru anul 2012)
Sunt eligibile proiectele care:
 se desfasoara pe teritoriul Romaniei, in perioada 2013 - 2014
 sunt sustenabile (pot continua si dupa incheierea finantarii ING Bank)
 ofera companiei posibilitatea de a se implica nu doar prin sustinere financiara, ci si cu know -how si expertiza angajatilor
 sunt eligibile proiectele care au costuri de administrare de maxim 10% si costuri de comunicare de 5% din valoarea proiectului
Nu sunt eligiblie:
 costurile administrative ale partenerului, altele decat cele strict legate de gestionarea proiectului propus (ex: costuri de contabilitate, costuri cu angajati ai partnerului care nu sunt implicati in proiect, achizitie de terenuri, echipamente, masini etc.).
Conditii de finantare
Suma maxima pe care o poate primi un proiect castigator este de 25.000 de euro. Valoarea totala a premiilor este de 100.000 de euro.
Vor fi selectate 4 proiecte castigatoare, indiferent de directia in care se inscriu.
Termen-limita
Pentru a inscrie un proiect, trebuie sa completati formularul de concurs si sa-l trimiteti pe email, la adresasustainability@ing.ro, cel tarziu pana pe 25 octombrie 2013, ora 23.59. Alaturi de formular, in acelasi email, trebuie sa trimiteti si formularul de buget completat si raportul anual al organizatiei. Mailul nu trebuie sa depaseasca 2 MB.
Dupa trimiterea mailului de inscriere, veti primi un email de confirmare a primirii documentelor de catre ING Bank, in 24 de ore (in zilele lucratoare) de la trimiterea aplicatiei.
Pentru intrebari suplimentare, contactati organizatorii la sustainability@ing.ro sau 021/209.14.85.
Criterii de evaluare
Proiectele vor fi evaluate de un juriu alcatuit din 9 reprezentanti ai ING Bank, pe baza urmatoarelor criterii:
1. Relevanta proiectului (20% din nota finala): Analizeaza in ce masura proiectul raspunde problemelor/nevoilor grupului tinta.
2. Impactul proiectului (20% din nota finala): Criteriul se refera la rezultatele proiectului, adica la schimbarile pe care si le propune sa le genereze pe termen scurt, dar mai ales mediu sau lung. Relevant este si numarul beneficiarilor directi si indirecti ai proiectului.
3. Coerenta si eficienta proiectului (20% din nota finala): Se evalueaza legatura dintre nevoile identificate - obiectivele propuse - activitatile desfasurate - resursele folosite.
4. Sustenabilitate (10% din nota finala): Evalueaza masura in care rezultatele, efectele, activitatile sau actiunile din cadrul proiectului rezista in timp si dupa incheierea finantarii.
5. Networking si comunicare (10% din nota finala): Capacitatea de mobilizare a unor terte parti/ crearea de parteneriate in sprijinul proiectului (resurse simbolice, sustinere, lobby - si resurse materiale).
6. Buget realist si transparent (5% din nota finala): Acest criteriu se refera la modul in care activitatile/resursele necesare implementarii activitatilor se reflecta in buget.
7. Originalitatea initiativei (5% din nota finala): Se refera la adaptarea proiectului la realitatile societatii romanesti (inovatie sociala).
Perioada de evaluare este intre 28 octombrie - 15 noiembrie 2013, iar castigatorii vor fi anuntati pe 18 noiembrie 2013.

 

Document PDF
regulament.pdf
regulament.pdf
442,75 KBytes
03.10.2013 15:55
MS Excel
buget.xls
buget.xls
35,50 KBytes
03.10.2013 15:55
MS Word
formular-inscriere.doc
formular-inscriere.doc
94,50 KBytes
03.10.2013 15:56
Termenul de plata a cererilor de rambursare, redus de la 45 la 20 de zile lucratoare
17.09.2013

Pe 11 septembrie 2013, a fost publicata in Monitorul Oficial nr. 579, Ordonanta de urgenta nr 84/2013 pentrumodificarea si completarea OUG nr. 64/2009 privind gestionarea financiara a instrumentelor structurale si utilizarea acestora pentru obiectivul convergenta.

Principalele modificari introduse prin OUG nr. 84/2013 sunt:
• extinderea aplicarii mecanismului decontarii cererilor de plata la toti beneficiarii de proiecte finantate din instrumente structurale in cadrul programelor operationale, cu exceptia beneficiarilor prevazuti la art. 5 alin. (1)-(31) din OUG 64/2009
• procedura de decontare a cererilor de plata pentru toate categoriile de beneficiari eligibili
• posibilitatea decontarii statelor privind plata salariilor, statelor/centralizatoarelor pentru acordarea burselor, subventiilor si premiilor acceptate la plata
• reducerea termenului de plata sau, in cazul platilor directe, autorizarea cheltuielilor din cererea de rambursare de la 45 de zile lucratoare la 20 de zile lucratoare de la data depunerii de catre beneficiar a cererii de rambursare.
Sursa: Ministerul Fondurilor Europene

 

Document PDF
xmqnv_oug_84_2013.pdf
xmqnv_oug_84_2013.pdf
86,90 KBytes
17.09.2013 12:34
Turism si accesibilitate pentru toti
10.09.2013

Comisia Europeana a lansat recent cererea de proiecte "Proiectare, implementare, promovare si comercializare de itinerarii de turism accesibil - 2013" din cadrul programului Actiune pregatitoare "Turism si accesibilitate pentru toti".
Solicitanti eligibili
Pot participa la selectie autoritati publice centrale si locale, companii si IMM-uri, centre de formare, agentii, asociatii patronale, ONG-uri, universitati implicate in activitati de turism, din tarile membre UE.
Beneficiarul trebuie sa actionze in consortiu cu organismele partenere.
Parteneriatul trebuie sa cuprinda cel putin 4 IMM-uri implicate in domeniul turismului si cel putin o autoritate publica nationala/ o organizatie nationala pentru turism/ o institutie din administratie publica regionala sau locala/ o retea sau asociatie implicata in domeniu.
IMM-urile trebuie sa aiba cel putin 2 ani de experienta in domeniul turismului. Proiectele pot fi transnationale, dar nu este obligatoriu.
Actiuni eligibile
1. proiectarea, implementarea, promovarea si comercializarea de trasee turistice disponibile, care permit accesul turistilor cu nevoi speciale de accesibilitate;
2. instruirea personalului, furnizarea de competente adecvate, difuzare si supraveghere de instrumente de sprijin.
Data limita pentru depunerea aplicatiilor: 22 octombrie 2013 (orele 17.00 CET).
Bugetul cererii: 950.000 euro, se acorda cofinantari in cuantum de maximum 75% si 125.000 euro/proiect.

Sursa: Comisia Europeana

Document PDF
proiectare-implementare-promovare-si-comercializare-de-itinerarii-de-turism-accesibil-2013-7297 (1).pdf
proiectare-implementare-promovare-si-comercializare-de-itinerarii-de-turism-accesibil-2013-7297 (1).pdf
166,63 KBytes
10.09.2013 13:41
Cerere de propuneri conform programului de lucru Capacitati din cel de al saptelea program-
04.09.2013

Prin prezenta comunicare se lansează o cerere de propuneri conform programului de lucru "Capacități" din cel de Al șaptelea program-cadru al Comunității Europene pentru cercetare, dezvoltare tehnologică și demonstrație (2007-2013).
Se solicită propuneri pentru următoarea cerere: Programul specific "Capacități":
Titlul cererii de propuneri Infrastructuri de cercetare Codul cererii FP7-INFRASTRUCTURES-2013-2

Budget: € 2 500 000

Deadline:  03 December 2013 at 17:00:00 (Brussels local time)


Informațiile privind bugetul, termenul-limită și procedurile aferente cererii, programul de lucru, precum și instrucțiunile pentru candidați referitoare la modalitățile de prezentare a propunerilor sunt disponibile pe site-ul la adresa: http://ec.europa.eu/research/participants/portal/page/home

 

Document PDF
Call fiche_en.pdf
Call fiche_en.pdf
31,81 KBytes
04.09.2013 13:23
Autoritatile si beneficiarii de fonduri europene au la dispozitie un ghid cu riscuri si recomandari in domeniul achizitiilor publice
09.08.2013

La initiativa Ministerului Fondurilor Europene a fost realizat si publicat Ghidul privind principalele riscuri identificate in domeniul achizitiilor publice si recomandarile Comisiei Europene ce trebuie urmate de Autoritatile de Management si Organismele Intermediare in procesul de verificare a procedurilor de achizitii publice. Ghidul a fost adoptat prin Ordin comun al Ministrului Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice, al Ministrului Mediului si Schimbarilor Climatice, al Ministrului Economiei, al Ministrului Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice, al Ministrului Transporturilor, respectiv al Ministrului Fondurilor Europene.
"Acest Ghid este primul document care se realizeaza in parteneriat cu toate institutiile implicate: Autoritatea de Audit din cadrul Curtii de Conturi a Romaniei, Autoritati de Management, Organisme Intermediare, Autoritatea de Certificare si Plata, ANRMAP, UCVAP. Ghidul va reprezenta un instrument de lucru foarte util pentru toate aceste institutii, dar si pentru beneficiari, asigurand interpretarea unitara a principalelor spete din domeniul achizitiilor publice. Astfel, vor fi evitate greselile din trecut si, implicit, pierderile de bani: statul va inceta sa-si mai aplice corectii financiare pentru propriile greseli. Mult mai important, aceste bune practici vor fi treptat aplicate si in utilizarea tuturor fondurilor publice, indiferent de sursa acestora - bugetul de stat, bugete locale sau altele", a declarat Ministrul Fondurilor Europene, Eugen Teodorovici.
Ghidul sintetizeaza cele mai frecvente spete identificate in cadrul verificarilor efectuate de auditul Comisiei Europene si de autoritatile romane pentru care au fost aplicate corectii financiare substantiale. Totodata, Ghidul propune si solutii la spetele prezentate.
Pentru a indrepta greselile din perioada 2009-2011, Guvernul Romaniei a decis sa suporte de la bugetul de stat contravaloarea corectiilor financiare aplicate de Comisia Europeana pentru institutiile publice finantate in cadrul Programului Operational Regional, respectiv pentru operatorii de apa si alti beneficiari din cadrul Programului Operational Mediu.

Sursa: www.fonduri-ue.ro

 

Document PDF
yobo7_Ghid.riscuri.achizitii.publice.rec.ue.pdf
yobo7_Ghid.riscuri.achizitii.publice.rec.ue.pdf
62,09 KBytes
09.08.2013 14:18
POSCCE: S-a lansat linia de finantare dedicata sprijinului pentru clustere
08.08.2013

AM POSCCE a anuntat lansarea apelului de proiecte pentru operatiunea 1.3.3 "Sprijin pentru integrarea intreprinderilor in lanturile de furnizori sau clustere" - apel cu termen limita, depunerea proiectelor incepand cu data de 02.08.2013, pana la data de 02.10.2013.
Sursa: AM POSCCE

Arhiva ZIP
igbn2_Ghid POSCCE (4).zip
igbn2_Ghid POSCCE (4).zip
8,75 MBytes
08.08.2013 12:16
ING Bank Romania si BEI au semnat un contract de credit pentru finantarea companiilor romanesti
30.07.2013

Banca Europeană de Investiții (BEI) și ING Bank Romania au semnat in 19 iulie 2013 un contract de credit in valoare de 40 milioane EUR. Imprumutul este destinat tuturor tipurilor de beneficiari finali din Romania, in special intreprinderilor mici și mijlocii (IMM-uri), clienți ai ING Bank Romania. Imprumutul va permite finanțarea proiectelor dezvoltate de IMM-uri, de companii de talie medie (cu pană la 3.000 de angajați), precum și de alte entități din sectorul public sau privat din Romania.
Prin contractul semnat astăzi, volumul imprumuturilor acordate de BEI de la inceputul activității sale de creditare in Romania (in 1993), se ridică la 9,4 miliarde EUR. In ultimii 5 ani, peste 700 milioane EUR au fost contractati pentru a sprijini aproximativ 2.900 de proiecte pentru IMM-uri.
"In ultimii ani, am văzut o cerere clară pentru finanțarea IMM-urilor din Romania. Cu toate acestea, companiile de talie medie se confruntă cu probleme in obținerea de finanțare intrucat, de cele mai multe ori, sunt prea mari pentru a se incadra in programele destinate IMM-urilor. Imprumutul pe care il semnăm astăzi cu ING Bank Romania va răspunde acestor nevoi și le va permite acestora accesul direct și eficient la finanțarea necesară. In prezent, BEI lucrează cu unsprezece intermediari financiari din Romania. Prin această rețea extinsă de bănci partenere, BEI oferă sprijin IMM-urilor din Romania." a declarat Mihai Tănăsescu, vice-președinte BEI, responsabil pentru activitatea de creditare din Romania.
"IMM-urile și companiile de talie medie sunt un vector important al relansării economice. Pe măsură ce afacerile mici și mijlocii se dezvoltă, vrem să finanțăm evoluția lor astfel incat să le putem susține nevoile din ce in ce mai complexe." a declarat Michal Szczurek, CEO ING Bank Romania.
ING Bank Romania continuă strategia de susținere a antreprenoriatului local in toate segmentele - de la IMM-uri și pană la companiile de talie mare, iar linia de finanțare semnată astăzi cu BEI vine in continuarea acestui demers.
Contractul incheiat reprezintă primul imprumut pe care BEI il semnează cu ING Bank Romania in calitate de intermediar. ING Bank este un partener constant al BEI, in special in zona Benelux și, mai recent, in alte cateva țări europene.
Media contact:
Banca Europeană de Investiții: Eva Henkel, e.henkel@eib.org, Tel.: +352 4379 82147
Press office: press@eib.org, +352 4379 21000
ING Bank Romania: Iosefina Frolu, iosefina.frolu@ing.ro, T: +40 209 11 39; F: 222 14 01; M: 0742 292 456
Tatiana Marin, tatiana.marin@ing.ro, T: +40 209 12 56; F: 222 14 01; M: 0746 046 332.

 

Programul pentru dezvoltarea abilitatilor antreprenoriale in randul tinerilor si facilitarea acestora la finantare START
19.07.2013

Valoarea maxima a finantarii
100.000 lei
Beneficiari
IMM-uri si microintreprinderi cu cel mult 2 ani de la inregistrarea la Registrul Comertului
Finantator
Guvernul Romaniei
Termen depunere
Depunere continua
Buget
20 milioane lei
Obiectivul programului
Stimularea infiintarii de noi intreprinderi mici si mijlocii, imbunatatirea performantelor economice ale celor existente, cresterea potentialului de accesare a surselor de finantare si dezvoltarea aptitudinilor antreprenoriale ale intreprinzatorilor in scopul implicarii acestora in structuri economice private.
Tipuri de ajutor financiar
Prin Program se finanteaza implementarea Planurilor de Afaceri, in ordinea descrescatoare a punctajelor obtinute, in urmatoarele conditii:
• Schema de finantare cu credit bancar:
o Alocatie Financiara Nerambursabila - maxim 70% din valoarea cheltuielilor eligibile aferente proiectului, dar nu mai mult de 100.000 lei/beneficiar;
o Credit bancar - minim 30% din valoarea cheltuielilor eligibile aferente proiectului, dar nu mai mult de 50.000 lei/beneficiar - acordat de catre institutia de credit partenera. Institutia de credit partenera poate acorda credit si pentru cheltuielile neeligibile aferente proiectului, dar in afara programului.
o Contributie proprie (daca este cazul).
• Schema de finantare fara credit bancar:
o Alocatie Financiara Nerambursabila - maxim 70% din valoarea cheltuielilor eligibile aferente proiectului, dar nu mai mult de 100.000 Lei/beneficiar;
o Contributie proprie - minim 30% din valoarea cheltuielilor eligibile aferente proiectului
Sursa: AIPPIMM

 

MS Word
aorar_procedura-start-2013-online.doc
aorar_procedura-start-2013-online.doc
228,00 KBytes
19.07.2013 12:10
Programul de granturi Raiffeisen Comunitati, editia 2013
19.07.2013

Programul de Granturi "Raiffeisen Comunitati" reprezinta un concurs online de proiecte de responsabilitate sociala, de dimensiuni mici sau mijlocii, derulate de organizatii neguvernamentale, scoli sau spitale in comunitatile in care Raiffeisen Bank S.A. isi desfasoara activitatea.
Finanţator: Raiffeisen Bank
Obiectiv:
Scopul principal al programului este de a incuraja organizaţiile şi instituţiile din Romania să dezvolte şi să implementeze programe de responsabilitate socială in beneficiul comunităţii, care să ducă la imbunătăţirea nivelului de trai din Romania.
Beneficiari eligibili:
- ONG-uri
- şcoli
- spitale
Preferinţa este insă de a finanţa asociaţii sau fundaţii şi nu instituţii ale statului, intrucat programul Raiffeisen Comunităţi işi propune să contribuie la dezvoltarea unei reţele de asociaţii comunitare care să răspundă nevoilor locale punctuale intr-un mod profesionist şi care să funcţioneze complementar serviciilor oferite de stat.
Domenii eligibile:
• educaţie - financiară şi antreprenorială;
• sport - ca stil de viaţă sănătos;
• protecţia mediului - ecologie urbană;
• sănătate;
• servicii sociale - facilitarea accesului tinerilor din categoriile dezavantajate la educaţie şi pe piaţa forţei de muncă.
Cheltuieli eligibile
• resurse umane - maximum 70% din valoarea bugetului total;
• resurse logistice - maximum 80% din valoarea bugetului total;
• costuri directe legate de proiect - maximum 80% din valoarea bugetului total.
Nu sunt eligibile investiţiile in sedii sau construcţii sau costurile de chirie pentru sediul organizaţiei sau instituţiei aplicante.
Bugetele propuse in cadrul proiectelor depuse de aplicanţi pot fi reevaluate de Raiffeisen Bank S.A.
Bugetul total al Programului de Granturi este de 100.000 EURO (echivalent in lei).
După incheierea ultimei etape, se vor desemna drept caştigătoare cele mai votate "x" proiecte, pană la epuizarea bugetului total.
Bugetul solicitat pentru fiecare proiect inscris trebuie să fie cuprins intre 4.000 RON şi 22.000 RON.
De asemenea, in scrisoarea de intenţie trebuie ataşat bugetul total necesar pentru proiect, cu sumele alocate din contribuţie proprie sau din alte surse de finanţare.
Perioada de depunere: 15 iulie - 30 septembrie 2013 inclusiv, in trei etape:
• Etapa I: 15 iulie - 2 august 2013 (inclusiv) - depunerea scrisorilor de intenţie.
Inscrierea se face pe blogul Raiffeisen Comunităţi (www.raiffeisencomunitati.ro),
unde se desfăşoară Programul de Granturi.

• Etapa a II-a: 19 august - 6 septembrie 2013 (inclusiv) - depunerea propunerilor de proiect;
• Etapa a III-a: 9 - 30 septembrie 2013 (inclusiv, pana la ora 17:00) - votarea proiectelor finale (rămase pe lista scurtă) de către publicul larg.
Lista proiectelor care au trecut de "Etapa I" va fi anunţată pe data de 19 august 2013.
Lista proiectelor care au trecut de "Etapa a II-a" va fi anunţată pe data de 9 septembrie 2013.
Lista proiectelor caştigătoare, desemnate in cadrul "Etapei a III-a" va fi anunţată pană la data de 3 octombrie 2013, după verificarea şi validarea de către Raiffeisen Bank S.A. a voturilor inregistrate.
Sursa:www.finantare.ro

 

 

Document PDF
Regulament-Program Granturi Raiffeisen Comunitati 2013.pdf
Regulament-Program Granturi Raiffeisen Comunitati 2013.pdf
199,58 KBytes
19.07.2013 12:44
Document PDF
indicatori-de-raportare-pentru-proiectele-finantate-2013.pdf
indicatori-de-raportare-pentru-proiectele-finantate-2013.pdf
105,75 KBytes
19.07.2013 12:44
Comisia ofera 100 de milioane de euro intreprinderilor nou-infiintate si IMM-urilor din domeniul tehnologiilor
17.07.2013

Aproximativ 1 000 de intreprinderi nou-inființate și alte intreprinderi extrem de inovatoare vor primi, in cadrul unei noi etape de finanțare, granturi in valoare de 100 de milioane de euro din partea parteneriatului public-privat pentru internetul viitorului. Ajutorul este menit să contribuie la dezvoltarea de aplicații și alte servicii digitale, in domenii precum transportul, sănătatea, sistemele de fabricație inteligente, energie și mass-media.
Această a treia etapă a finanțării in cadrul parteneriatului vizează dezvoltarea de noi aplicații și servicii on-line in diverse domenii. Finanțarea va fi canalizată prin 20 de consorții - echipe din ecosistemul digital - care includ: acceleratoare, platforme de finanțare participativă, societăți financiare cu capital de risc, spații de colaborare, organizații de finanțare regională, intreprinderi din domeniul tehnologiei și asociații de IMM-uri. Consorțiile caștigătoare vor fi selectate in funcție de modul in care intenționează să iși maximizeze impactul economic al finanțării lor la nivelul ecosistemului digital.
Serviciile și aplicațiile se vor construi in jurul tehnologiilor dezvoltate in cadrul programului Comisiei de parteneriat public-privat pentru internetul viitorului.
Context
Acest anunț de finanțare este al treilea și ultimul apel deschis in cadrul parteneriatului public-privat pentru internetul viitorului, lansat in 2011 și care dispune de un buget in valoare de 500 de milioane de euro. Parteneriatul are drept obiectiv să ajute intreprinderile și guvernele să valorifice internetul mobil și revoluția datelor și să stimuleze inovarea și crearea de locuri de muncă in industriile digitale ale Europei .
Parteneriatul public-privat pentru internetul viitorului este menit să faciliteze crearea de infrastructuri și procese operaționale mai inteligente, mai eficiente și mai durabile, printr-o mai bună integrare in rețeaua de internet și prin dezvoltarea capacităților informatice. Acest parteneriat vizează diferite sectoare, cum ar fi transportul, sănătatea, mass-media, sistemele de fabricație inteligentă și energia, definind posibile modele de afaceri inovatoare pentru aceste sectoare. In cadrul parteneriatului s-au elaborat tehnologii europene unice și s-au creat bazele pentru instrumente și servicii in domenii precum tehnologiile de tip cloud, orașele inteligente, volumul mare de date și internetul obiectelor.
In 2013, au demarat cinci proiecte mari, pentru a valida in mediul real tehnologiile dezvoltate. Platformele sectoriale elaborate in cadrul acestor proiecte vor fi puse la dispoziția IMM-urilor și a antreprenorilor din domeniul internetului pentru a crea diverse servicii și aplicații.
Această finanțare face parte, de asemenea, din inițiativa Comisiei StartUp Europe, destinată să favorizeze și să conecteze ecosistemele antreprenoriale din Europa pentru a ajuta intreprinderile nou-inființate din domeniul tehnologiilor nu numai să se lanseze in Europa, ci și să continue să se dezvolte in Europa. Inițiativa constă in:
• Leaders Club - un grup independent de fondatori in domeniul antreprenoriatului bazat pe tehnologie, care servesc drept model pentru antreprenorii europeni din domeniul internetului;
• premii și concursuri - Europioneers ii recompensează pe doi dintre cei mai buni antreprenori europeni ai anului in domeniul tehnologiei. Tech All Stars identifică cea mai bună intreprindere nou-inființată din Europa, oferindu-i acces la surse de finanțare europeană și facilitandu-i contactul cu antreprenori de succes și alte persoane influente
• crearea de rețele - Rețeaua acceleratorilor europeni inițiază și facilitează crearea unei rețele europene de acceleratori de intreprinderi din sectorul internetului;
• incurajarea talentului european in domeniul internetului (prin educație, precum "cursurile on-line deschise și in masă") - sprijinirea rețelelor, programelor și resurselor pentru sisteme de barter, acceleratoare și incubatoare, precum și mentoring.

Sursa:CE

Pagini:« Inapoi12345678...16Inainte »
Un site marca BlueChip Computers BlueChip