Servicii de consultanta pentru intreprinderi - Enterprise Europe Network
InfoWatch

InfoWatch

Abonare la serviciul InfoWatch:







 
Curs valutar

Curs valutar

valabil in 02.12.2016
EUR 4,5162 Creste 0,00%
USD 4,2616 Creste 0,00%
GBP 5,3110 Creste 0,00%
INFOREURO 4,5172 Creste 0,00%

Convertor valutar

Suma

Din moneda

In moneda
0.0000
Enterprise Europe Network
Enterprise Europe Network ERBSN
Enterprise Europe Network
CORDIS

ADRSE

username

creati un cont nou creati un cont

Surse de finantareinformatii complete privind modalitati de finantare si extindere a afacerii

Abonati-va la feed-ul surse de finantare
Apelul H2020, BG-12-2015- faza 1 Sprijinirea IMM-urilor in dezvoltarea si replicarea pe piata a solutiilor inovative dedicate cresterii albastre
06.10.2015

Apelul H2020, BG-12-2015- faza 1 "Sprijinirea IMM-urilor in dezvoltarea si replicarea pe piata a solutiilor inovative dedicate cresterii albastre" pus in aplicare prin schema de finantare SME  Instrument, finanteaza 70%din totalul costurilor eligibile este finantat prin SME Instrument.

Contributia IMM-urilor la dezvoltarea "Blue Growth Strategy" poate fi semnificativa, mai ales in domeniul biotehnologiei marine sau in acvacultura marina.

 

Potentialul oceanelor, marilor si coastelor Europei este semnificativa pentru crearea de locuri de munca si crestere economica, in cazul in care investitiile corespunzatoare se fac in cercetare si inovare. Contributia IMM-urilor la dezvoltarea "Blue Growth Strategy" poate fi semnificativa, mai ales in domeniul biotehnologiei marine, precum si tehnologii si serviciilor legate de acvacultura marina.

 

In cadrul SME Instrument, participantii pot propune pentru faza 1, in scopul de a transmite propunerea in faza 2, la o data ulterioara, sau pot fi directionate direct la pasul 2. Pentru propuneri in Faza 2 a SME Instrument, "obiectivul este de a dezvolta proiecte de inovare axate pe activitati, cum ar fi demonstrative, testari, prototipuri, statii pilot, scalarea, miniaturizarea, proiectare, replicare pe piata pentru a aduce o idee inovatoare (produs, proces, serviciu, etc.) la disponibilitatea industriala si maturitatea pentru introducerea pe piata.

 

Apelurile  SME Instrument sunt deschise si organizate continuu cu date intermediare anuale. Cererile pot fi depuse in orice moment. Urmatorul termen in 2015 fixat pentru 25.11.2015. Comisia Europeana considera ca propunerile care necesita o contributie din partea UE intre 0,5 si 2,5 milioane de euro ar putea face fata provocarilor specifice in etapa 2, in mod corespunzator. Proiectele sunt de asteptat sa fie dezvoltate intre 12 si 24 luni.

 

Propunerile de proiecte pot fi depuse pana in 25.11.2015.

 

Sursa: Horizon 2020 

 

 

 

 

Guvernul a aprobat cadrul financiar al gestionarii fondurilor europene pentru perioada 2014-2020
25.09.2015

Ministerul Fondurilor Europene a supus aprobarii Guvernului Ordonanta de Urgenta privind gestionarea financiara a fondurilor europene pentru perioada de programare 2014-2020, act normativ care stabileste fluxurile financiare aferente utilizarii fondurilor europene nerambursabile in exercitiul financiar 2014-2020.

"Pornind de la experienta acumulata in perioada 2007-2013, venim cu elemente noi in sprijinul beneficiarilor. In primul rand, prefinantare acordata pentru salarii, onorarii si cheltuieli cu deplasarile, astfel incat acestia sa aiba la dispozitie sumele necesare pentru a-si implementa proiectele fara intarzieri si dificultati. Mai mult, introducem posibilitatea ca autoritatile de plata sa vireze direct in conturile partenerilor sumele eligibile, simplificand astfel procesul de rambursare si scurtand perioada de timp in care organizatiile implicate in proiecte asteapta sa le fie decontate cheltuielile", a precizat domnul Marius Nica, ministrul fondurilor europene. 

Una dintre masurile care vizeaza in mod direct intarirea disciplinei financiare si cresterea eficientei utilizarii fondurilor se refera la introducerea unei atributii a Ministerul Finantelor Publice de a efectua redistribuiri de credite de angajament si bugetare intre ordonatorii de credite ai bugetului de stat, cu avizul Ministerului Fondurilor Europene, in functie de stadiul implementarii proiectelor/ programelor finantate din fonduri europene la nivelul fiecarei institutii. 

In ceea ce priveste prefinantarea acordata, beneficiarii vor avea obligatia de a justifica utilizarea acesteia in termen de 10 zile de la expirarea perioadei pentru care s-a acordat, ceea ce va avea ca rezultat atat absorbtia efectiva a fondurilor prin stabilirea unor termene clare de justificare cat si asigurarea lichiditatilor necesare beneficiarilor. Prefinantarea se va vira pe baza de state estimative, in transe, pentru o perioada de maxim 3 luni.

Actul normativ se aplica gestionarii asistentei financiare nerambursabile alocate Romaniei din Fondul European de Dezvoltare Regionala, Fondul Social European, Fondul de Coeziune si Fondul de ajutor european destinat celor mai defavorizate persoane in perioada de programare 2014-2020, precum si a prefinantarii si cofinantarii aferente acestei asistente. Documentul a fost elaborat in colaborare cu potentialii beneficiari si cu mai multe organizatii ale societatii civile (Coalitia Nationala pentru Absorbtia Fondurilor Structurale si Modernizarea Romaniei, Institutul de Politici Publice, Uniunea Nationala a Consiliilor Judetene din Romania etc.), care au oferit sugestii relevante pentru completarea sa. 

Sursa: Ministerul Fondurilor Europene 

PNDR 2014 - 2020 : s-au lansat 3 submasuri in 24 sept 2015
25.09.2015

AFIR a anuntat lansarea celei de a doua sesiuni continue anuale de depunere a cererilor de finantare pentru submasura 4.3 - componenta infrastructura de acces agricola si a primei sesiuni continue anuale pentru submasura 7.2 si submasura 7.6 din PNDR 2014 - 2020.

Sesiunile vor fi deschise in perioada 24 septembrie - 18 decembrie 2015, ora 16.

 
Sursa: AFIR 

 

 

Document PDF
apelul de proiecte.pdf
apelul de proiecte.pdf
302,39 KBytes
25.09.2015 19:10
Programul national multianual pentru dezvoltarea culturii antreprenoriale in randul femeilor manager din sectorul intreprinderilor mici si mijlocii
12.09.2015

Femeile se vor putea inscrie pentru acest sprijin financiar incepand cu data de   17.09.2015, ora 10.00, printr-o aplicatie care va fi activa pe site-ul Directiei Politici Antreprenoriale din cadrul Ministerului Energiei, Mediului de Afaceri si IMM-urilor                     

Aplicatia online pentru Programul national multianual pentru dezvoltarea culturii antreprenoriale in randul femeilor manager din sectorul intreprinderilor mici si mijlocii 2015 va ramane activa pana in data de 21.09.2015 ora 20.00.
In acest an, bugetul total disponibil pentru program este de 1 milion de lei, statul estimand ca 20 de antreprenoare vor primi ajutor. 
Prin acest program, statul spune ca va acorda pana la 50.000 de lei ajutor financiar nerambrsabil, reprezentand 90% din valoarea investiei pe care firma beneficiara trebuie sa o faca. Restul de 10% din investitie trebuie acoperit de beneficiar.

Cine poate accesa finantarea de la stat

Pot lua banii de la stat microintreprinderile, persoanele fizice autorizate (PFA) care desfasoara activitati economice in mod independent si intreprinderile individuale din Romania. 
Acestea trebuie sa indeplineasca cumulativ o serie de conditii la momentul inscrierii online, printre care:
- au cel mult 3 ani de la inregistrarea in Registrul Comertului la data deschiderii aplicatiei de inscriere online in Program; 
- cel putin unul dintre asociati este femeie si detine cel putin 50% din partile sociale ale societatii in cazul microintreprinderilor aplicante, sau reprezentantul persoanei fizice autorizate (PFA)/intreprinderii individuale (II)  care desfasoara activitati economice, este femeie;
- codul CAEN pentru care solicita finantare este eligibil si autorizat la momentul inscrierii on line, conform art. 15 din Legea 359/2004 privind simplificarea formalitatilor la inregistrarea in Registrul Comertului a persoanelor fizice, asociatiilor familiale si persoanelor juridice, inregistrarea fiscala a acestora, precum si la autorizarea functionarii persoanelor juridice, cu modificarile si completarile ulterioare;
- si-au indeplinit obligatiile exigibile de plata a taxelor si impozitelor catre bugetul general consolidat si bugetele locale;
- nu au datorii la bugetul general consolidat si la bugetele locale, atat pentru sediul social, cat si pentru toate punctele de lucru; solicitantii care au datorii esalonate, nu sunt eligibili pentru a accesa Programul;
- nu sunt in stare de dizolvare, reorganizare judiciara, lichidare, insolventa, faliment sau suspendare temporara a activitatii;
- au obtinut cel putin 60 puncte in urma completarii on-line a planului de afaceri. 

Informatii referitor la procedura de derulare a programului si celelalte documente necesare inscrierii:

http://www.aippimm.ro/articol/programe/programe-nationale-2015/programul-national-multianual-pentru-dezvoltarea-culturii-antreprenoriale-in-randul-femeilor-manager-din-sectorul-intreprinderilor-mici-si-mijlocii-3

 

Sursa: Ministerului Energiei, Mediului de Afaceri si IMM-urilor

 

 

MS Word
femeia-manager--procedura.doc
femeia-manager--procedura.doc
198,50 KBytes
12.09.2015 11:36
PNDR 2014-2020: Au fost publicate inca 4 Ghiduri ale Solicitantului - versiuni consolidate!
07.09.2015


AFIR a publicat versiunile consolidate ale



Ghidurilor Solicitantului pentru Submasura 4.3 (atat pe agricol, cat si pe silvic), dar si Ghidurile aferente Submasurilor 7.2 (infrastructura) si 7.6 (patrimoniu).

  •  Ghidul Submasura 4.3 (agricol)
  •  Ghidul Submasura 4.3 (silvic)
  • Ghidul Submasura 7.2
  • Ghidul Submasura 7.6


Sesiunile de depunere a proiectelor in cadrul acestor submasuri se vor deschide in curand, conform reprezentantilor AFIR. 

Sursa: AFIR    

Document PDF
79ue7_GS_sM 7.6_CONSOLIDAT.pdf
79ue7_GS_sM 7.6_CONSOLIDAT.pdf
600,16 KBytes
07.09.2015 18:28
Document PDF
lkgdd_GS_sM 7.2_CONSOLIDAT.pdf
lkgdd_GS_sM 7.2_CONSOLIDAT.pdf
823,72 KBytes
07.09.2015 18:28
Document PDF
wpu0e_GS_sM4.3_infrastructura_acces_silvica_CONSOLIDAT_sept_2015.pdf
wpu0e_GS_sM4.3_infrastructura_acces_silvica_CONSOLIDAT_sept_2015.pdf
903,92 KBytes
07.09.2015 18:29
Document PDF
y4alp_GS_sM4 3_AGRICOL_CONSOLIDAT.pdf
y4alp_GS_sM4 3_AGRICOL_CONSOLIDAT.pdf
729,76 KBytes
07.09.2015 18:29
Noi reglementari la Programul privind stimularea infiintarii si dezvoltarii microinteprinderilor de catre inteprinzatorii debutanti
22.08.2015

Noi reglementari la Programul privind stimularea infiintarii si dezvoltarii microinteprinderilor de catre inteprinzatorii debutanti
Guvernul, a aprobat pe 19 august 2015, printr-o Hotarare, modificarea si completarea normelor metodologice cu privire la stimularea infiintarii si dezvoltarii microintreprinderilor de catre intreprinzatorii debutanti in afaceri.

Actul normativ are ca scop completarea si clarificarea aspectelor de implementare practica a programului pentru stimularea infiintarii si dezvoltarii microintreprinderilor de catre intreprinzatorii debutanti in afaceri.

Potrivit actului normativ adoptat, inscrierea proiectelor in acest program se va face exclusiv online, pe baza de username si parola, in sesiuni semestriale de 15 zile calendaristice, pana la epuizarea bugetului alocat programului. Anterior, inscrierea on-line a proiectelor se facea in sesiune continua.

Solicitantii care nu au acces la un computer beneficiaza pentru inscrierea on-line de asistenta gratuita din partea Oficiul Teritorial pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie (OTIMMC) din raza teritoriala a SRL-D.

 

MS Word
comunicat de presa.doc
comunicat de presa.doc
31,50 KBytes
22.08.2015 07:37
POC :In perioada octombrie- decembrie 2015 se vor putea depune proiecte pe Actiunea 2.2.1 sector TIC si inovare prin clustere
21.08.2015

Ministerul pentru Societatea Informationala - Organismul Intermediar pentru Promovarea Societatii Informationale a anuntat lansarea apelului de proiecte aferent Actiunii 2.2.1 "Sprijinirea cresterii valorii adaugate generate de sectorul TIC si a inovarii in domeniu prin dezvoltarea de clustere", Programul Operational Competitivitate 2014 - 2020, Axa Prioritara 2.


Inregistrarea propunerilor de proiecte se realizeaza on-line, in mod continuu, incepand cu data de 1 octombrie 2015 ora 10:00 si se va incheia in data de 23 decembrie 2015 ora 16:30. 



Sursa: OI PSI

MS Word
n95vg_Ghidul Solicitantului A2.2.1.doc
n95vg_Ghidul Solicitantului A2.2.1.doc
5,15 MBytes
21.08.2015 21:47
POIM 2014-2020 A fost publicat spre consultare Ghidul Solicitantului Axa 4, Obiectivul specific 4.1. Biodiversitate
18.08.2015

Ministerul Fondurilor Europene a publicat spre consultare draftul Ghidului Solicitantului pentru Axa Prioritara 4 - "Protectia mediului prin masuri de conservare a biodiversitatii, monitorizarea calitatii aerului si decontaminare a siturilor poluate istoric, Obiectivul Specific 4.1. "Cresterea gradului de protectie si conservare a biodiversitatii prin masuri de management adecvate si refacerea ecosistemelor degradate".
Propunerile privind imbunatatirea acestui document pot fi transmise, la adresa de e-mail contact.minister@fonduri-ue.ro,pana la data de 15 septembrie 2015, completand (in format editabil, respectiv intr-un un document word) urmatoarele sectiuni:
1. Nume si Prenume
2. Denumire organizatie
3. Aspect/text Ghidul Solicitantului draft pentru care se propune modificarea
4. Modificarea propusa
5. Justificare propunere modificare
Sursa: Ministerul Fondurilor Europene

Necunoscut
x8isi_Ghid biodiversitate publicare_17_08.rar
x8isi_Ghid biodiversitate publicare_17_08.rar
553,80 KBytes
18.08.2015 15:45
S-au publicat procedurile de ajutor de minimis pentru sustinerea mestesugurilor si a tinerilor intreprinzatori!
07.08.2015

DIMMMAT a publicat procedurile de ajutor de minimis pentru urmatoarele doua programe nationale:

  • Programul national multianual pentru sustinerea mestesugurilor si artizanatului;
  • Programul pentru stimularea infiintarii si dezvoltarii microintreprinderilor de catre intreprinzatorii debutanti in afaceri.

 

 

Necunoscut
sgf5l_Procedura ajutor de minimis Sustinerea tinerilor debutanti.zip
sgf5l_Procedura ajutor de minimis Sustinerea tinerilor debutanti.zip
213,59 KBytes
07.08.2015 17:14
Necunoscut
wcq9o_Procedura ajutor de minimis Sustinerea mestesugurilor si artizanatului.zip
wcq9o_Procedura ajutor de minimis Sustinerea mestesugurilor si artizanatului.zip
153,59 KBytes
07.08.2015 17:14
Este deschisa platforma pentru depunerea proiectelor din cadrul Apelului 4 - Eurostars 2
29.07.2015

Programul Eurostars 2 beneficiaza de un proces centralizat de depunere si evaluare asigurat de Secretariatul EUREKA, finantarea nationala fiind sincronizata in cele 34 de tari participante.
Prin acest program se urmareste stimularea IMM-urilor de a propune si conduce proiecte internationale de cooperare in cercetare-dezvoltare, facilitand accesul la finantare prin intermediul fondurilor disponibile in cadrul programelor nationale. Sunt sprijinite intreprinderile mici si mijlocii pentru care activitatea de cercetare - dezvoltare este intensiva si sustine direct efortul de introducere a avansului tehnologic in produsele promovate in cadrul afacerii.

Programul se concentreaza pe nevoile companiilor, care vizeaza in mod special dezvoltarea de noi produse, procese si servicii precum si accesul la pietele internationale. Principiul de baza promovat in cadrul retelei Eureka este cel de a dezvolta proiecte de jos in sus, fara impunerea de prioritati in abordarea temelor, companiile fiind cele care decid in care directie doresc sa le dezvolte.

 

Platforma pentru depunerea on-line a propunerilor de proiecte Eurostars2 este disponibila la adresa: https://www.eurostars-eureka.eu/content/apply-funding

 

Termenul limita pentru transmiterea propunerilor este: 17 Septembrie 2015, ora 20:00 (ora Bruxelles)

 

Persoane de contact UEFISCDI:
Catalin Molagic
Telefon: 021 308 05 87
E-mail: catalin.molagic@uefiscdi.ro

Ovidiu Alupei
Telefon: 0753 102 025
E-mail: ovidiu.alupei@uefiscdi.ro

 

 

Trei noi masuri din cadrul PNDR, lansate de MADR
15.07.2015

Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale (MADR) a lansat trei noi masuri din cadrul Programului National de Dezvoltare Rurala (PNDR) 2014-2020, anuntul fiind facut de Daniel Constantin, in 14 iulie 2015, in cadrul unei conferinte special realizate cu acest scop.

MS Word
3 masuri PNDR.docx
3 masuri PNDR.docx
22,15 KBytes
15.07.2015 12:16
Apelul BiodivERsA 2015 pentru propuneri proiecte de cercetare Pan-Europene
13.07.2015

Acest Apel acopera urmatoarele doua teme:

Tema 1: Intelegerea si managementul dinamicii biodiversitatii solurilor si sedimentelor pentru a imbunatati functionarea ecosistemelor si furnizarea de servicii ecosistemice.

Tema 2: Intelegerea si managementul dinamicii biodiversitatii din terenuri, rauri si zone marine (conectivitate habitat, infrastructuri verzi si albastre, naturalizarea oraselor) pentru a imbunatati functionarea ecosistemului si furnizarea serviciilor ecosistemice.

Apelul a fost lansat in mai 2015, cu o data de inchidere intre decembrie 2015- februarie 2016
Bugetul global indicativ
pentru acest apel este de cca 30 milioane de Euro.
Echipele de cercetare vor fi invitate sa formeze consortii de cercetare transnationale cu echipe din minim 3 tari participante la apel.
Propunerile de proiecte de cercetare vor fi evaluate pe criterii de excelenta stiintifica si relevanta politica/implicarea stakeholderilor (pentru mai multe informatii cu privire la implicarea partilor interesate in proiecte finantate de BiodivERsA, va rugam sa verificati Manualul BiodivERsA privind implicarea stakeholderilor)

Procesul de selectie se face in doi pasi, cu depunerea obligatorie a unei pre-propuneri in primul pas (pana in 20 iulie 2015).

Pre-propunerile si propunerile  (in limba engleza) se submit electronic .

 

Gasiti mai multe detalii la adresele:

http://uefiscdi.gov.ro/.../3962/Preanunt-apel-BiodivERsA-2015...

http://www.biodiversa.org/741

 

 

Agricultura ecologica: cererile pentru acordarea ajutorului specific compensatoriu fermelor vegetale se depun pana pe 5 iulie 2015
28.06.2015

Cererile de solicitare a sprijinului financiar prin schema de minimis "Ajutor specific compensatoriu acordat exploatatiilor vegetale inregistrate in sistemul de agricultura ecologica" se pot depune pana in data de 5 iulie 2015, inclusiv.

Beneficiarii sunt intreprinderile care detin exploatatii vegetale inregistrate in sistemul de agricultura ecologica, care se afla sub contract cu un organism de inspectie si certificare acreditat pe teritoriul Uniunii Europene/aprobat de Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, denumiti in continuare beneficiari, respectiv producatorii agricoli persoane fizice, persoane juridice si/sau persoane fizice autorizate, intreprinderi individuale ori intreprinderi familiale constituite potrivit prevederilor Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 44/2008 privind desfasurarea activitatilor economice de catre persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale, cu modificarile si completarile ulterioare.

Ajutorul de minimis se acorda beneficiarilor care au indeplinit conditiile de eligibilitate in anul de cerere 2013, in baza Hotararii Guvernului nr. 759/2010 privind acordarea de ajutoare specifice pentru imbunatatirea calitatii produselor agricole in sectorul de agricultura ecologica, cu modificarile si completarile ulterioare, si care au depus cerere de ajutor in anul 2013 pentru exploatatiile cuprinse intre:

a) 0,30 ha si 5 ha inclusiv;

b) 5,1 ha si 20 ha inclusiv

Cuantumul sprijinului financiar reprezentand ajutor de minimis care se acorda este urmatorul:

a) 1.180 lei/exploatatie pentru exploatatiile cuprinse intre 0,30 ha si 5 ha inclusiv;

b) 845 lei/exploatatie pentru exploatatiile cuprinse intre 5,1 ha si 20 ha inclusiv.

Valoarea totala a ajutorului de minimis care se acorda unei intreprinderi nu poate depasi suma de 15.000 euro pe durata a 3 exercitii financiare, in cursul exercitiului financiar actual si in cele doua exercitii financiare precedente. De asemenea, fara a aduce atingere prevederilor alin. (3), valoarea totala a ajutorului de minimis care se acorda unei intreprinderi care intra sub incidenta definitiei prevazute la art. 3 lit. c) nu poate depasi suma de 15.000 euro pe durata oricaror 3 exercitii financiare, in cursul exercitiului financiar actual si in cele doua exercitii financiare precedente.

Pentru obtinerea ajutorului de minimis, beneficiarii completeaza si depun cererea pentru ajutorul de minimis in agricultura, la centrele judetene ale Agentiei de Plati si Interventie pentru Agricultura, respectiv al municipiului Bucuresti, pe raza teritoriala unde se afla exploatatia insotita de urmatoarele documente:

a) copie de pe buletinul/cartea de identitate al/a titularului, al/a administratorului sau al/a imputernicitului;

b) copie de pe certificatul de inregistrare eliberat de oficiul registrului comertului/certificatul de inregistrare fiscala, dupa caz;

c) copie de pe documentele care fac dovada folosintei terenului;

d) copii de pe fisele de inregistrare in agricultura ecologica a beneficiarului, din anul 2013, respectiv din anul 2014, aprobate de Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale;

e) copie de pe contractul incheiat intre beneficiar si un organism de inspectie si certificare, organism acreditat pe teritoriul Uniunii Europene/aprobat de Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale;

f) o notificare emisa beneficiarului de catre organismul de inspectie si certificare, care sa ateste urmatoarele:

(i) nu a intervenit nici o cauza de incetare ori de desfiintare a contractului incheiat intre beneficiar si organismul de inspectie si certificare;

(ii) beneficiarul se afla in continuare integrat in sistemul de control al organismului respectiv;

g) copie de pe certificatul de producator emis potrivit prevederilor Hotararii Guvernului nr. 661/2001 privind procedura de eliberare a certificatului de producator, cu modificarile si completarile ulterioare, sau copie de pe atestatul de producator emis in conformitate cu prevederile Legii nr. 145/2014 pentru stabilirea unor masuri de reglementare a pietei produselor din sectorul agricol, dupa caz, pentru producatorii agricoli persoane fizice.

 

 

Elemente de noutate si de simplificare ale PNDR 2014-2020
16.06.2015

Ministrul Agriculturii, Daniel Constantin, si secretarul de stat in MADR George Turtoi au trecut in revista o parte dintre elementele de noutate si de simplificare ale PNDR 2014-2020.

Printre acestea se numara depunerea online a proiectelor, fapt care va contribui la reducerea timpului necesar depunerii acestora si implicit, a costurilor pe care le suporta beneficiarii, ca urmare a faptului ca nu trebuie sa se mai deplaseze la sediile judetene ale Agentiei pentru Finantarea Investitiilor Rurale (AFIR), a informat MADR.

De asemenea, proiectele vor fi depuse in cadrul unor sesiuni continue, cu evaluare lunara. Cel mai probabil, sesiunile deschise in acest an vor fi inchise in luna decembrie 2015, astfel incat AFIR sa aiba timpul necesar evaluarii proiectelor si pentru a se vedea daca raman fonduri neaccesate din cele alocate pentru aceste sesiuni. Practic, bugetul PNDR se imparte la numarul de ani din exercitiul bugetar, respectiv 7. De aceea, anul 2015 este anul cu cea mai mare alocare pe masuri, intrucat se pot accesa atat sumele pe 2014 cat si cele pentru anul in curs, precum si un procent din sumele pentru 2016. Daca acestea nu vor fi accesate pana la inchiderea sesiunii, sumele ramase vor fi realocate pentru sesiunile din 2016.

In plus, beneficiarii nu mai sunt nevoiti sa obtina la fel de multe documente, ca in anii precedenti, intrucat a fost diminuat numarul avizelor si a acordurilor necesare demararii proiectelor cu fonduri europene nerambursabile. De asemenea, MADR a demarat procedurile astfel incat beneficiarii PNDR sa poata primi o serie de avize si acorduri la nivelul AFIR, fara a mai fi necesara deplasarea acestora la sediile unor institutii publice abilitate sa emita astfel de documente.

"Un element important, gandit in sprijinul fermierilor mici si mijlocii, il constituie proiectele-tip, disponibile pe pagina de internet a MADR, precum si pe cea a AFIR. Astfel, dorim sa contribuim la reducerea costurilor aferente serviciilor de consultanta", a precizat ministrul Daniel Constantin.

In vederea asigurarii cofinantarii, beneficiarii pot depune si scrisori de conformitate eliberate de institutiile financiare nebancare (IFN), iar cei care trebuie sa faca achizitii pot consulta baza de date cu preturi de referinta creata de AFIR si publicata pe pagina de internet a agentiei.

La randul sau, secretarul de stat George Turtoi a declarat ca baza de date cu preturi de referinta va fi extinsa pentru zona de servicii.

"Pentru bunurile sau serviciile care nu se regasesc in baza de date, pe site-ul AFIR este disponibila o procedura simplificata, un fel de SEAP pentru beneficiari. Vor fi elaborate si modele standard de achizitii si intentionam, pe viitor, sa lansam pachete de accesare pentru anumite categorii de beneficiari", a spus secretarul de stat George Turtoi.

Spre exemplu, a explicat secretarul de stat George Turtoi, daca un beneficiar doreste sa acceseze masura pentru tineri fermieri, dar si pe cea de investitii, sa poata depune o singura cerere de finantare.

De la 1 iulie 2015, vor putea fi depuse proiecte, prin noul PNDR 2014-2020, si in cadrul urmatoarelor subprograme si submasuri:

-       Subprogramul pomicol, care dispune in acest an de o alocare de peste 75 de milioane de euro,

-       Submasura 4.2 - Sprijin pentru investitii in procesarea/ marketingul produselor agricole (143 de milioane de euro),

-       Submasura 4.3 - Investitii pentru dezvoltarea, modernizarea sau adaptarea infrastructurii agricole si silvice, prin care pot fi accesate 435 de milioane de euro, inclusiv pentru reabilitarea infrastructurii secundare de irigatii,

-       Submasura 6.2 - Sprijin pentru infiintarea de activitati neagricole in zone rurale (44 milioane de euro),

-       Submasura 6.3 - Sprijin pentru dezvoltarea fermelor mici (peste 72 de milioane de euro),

-       Submasura 6.4 - Investitii in crearea si dezvoltarea de activitati neagricole (57 de milioane de euro).

 

Sursa:www.stiriagricole.ro

 

 

POC 2014-2020 A fost publicat calendarul lansarilor pentru Axa Prioritara 1 Cercetare Dezvoltare Inovare
15.06.2015

Detalii suplimentare la: http://www.fonduri-ue.ro/poscce/

Ministrul Fondurilor Europene, Marius Nica, a participat in 11 iunie 2015, alaturi de reprezentanti ai Comisiei Europene, la reuniunile Comitetelor de Monitorizare pentru Programul Operational Sectorial Cresterea Competitivitatii Economice 2007-2013 (CM POSCCE) si pentru Programul Operational Competitivitate 2014-2020 (CM POC).

Astfel, in cadrul reuniunii Comitetului de Monitorizare POSCCE, principalele subiecte de discutie pentru perioada de programare 2007-2013 au fost: stadiul curent al implementarii POSCCE, rezultatele inregistrate in anul 2014, conform Raportului Anual de Implementare 2014 (document care a fost aprobat in cadrul reuniunii), stadiul implementarii instrumentului financiar JEREMIE, respectiv masuri si solutii pentru evitarea dezangajarii fondurilor europene.

In ceea ce priveste Programul Operational Competitivitate 2014-2020 (POC), in cadrul reuniunii Comitetului de Monitorizare au fost dezbatute teme precum: gradul de indeplinire a conditionalitatilor ex-ante pentru POC 2014-2020, planul de evaluare si ghidul de indicatori, precum si actiunile intreprinse panain prezent in cadrul acestui program.

De asemenea, cu acelasi prilej, a fost aprobat calendarul lansarilor de apeluri din cadrul Axei Prioritare I POC- "Cercetare, dezvoltare tehnologica si inovare (CDI) in sprijinul competitivitatii economice si dezvoltarii afacerilor", precum si diagrama activitatilor de evaluare.

Sursa: Ministerul Fondurilor Europene 

 

 

Document PDF
d3cfd_Calendar.pdf
d3cfd_Calendar.pdf
132,31 KBytes
15.06.2015 11:22
Lansare apeluri START si TAF-DRF pentru idei de proiecte cu impact in implementarea Strategiei Uniunii Europene pentru Regiunea Dunarii
03.06.2015

Strategia Uniunii Europene pentru Regiunea Dunarii (SUERD) reprezinta o initiativa politica a Romaniei si Austriei si este un mecanism comunitar de cooperare a statelor din bazinul Dunarii, destinat dezvoltarii economice si sociale a macro-regiunii dunarene, prin consolidarea implementarii in regiune a politicilor si legislatiei UE.

          SUERD este a doua strategie macro-regionala a UE, preluand modelul de cooperare dezvoltat prin Strategia UE pentru Marea Baltica (adoptata in 2009) cu adaptare la specificul regiunii dunarene.

          La Strategia Dunarii participa paisprezece state: noua state membre UE (Austria, Romania, Bulgaria, Cehia, Croatia, Germania - ca stat federal si prin landurile Baden-Württemberg si Bavaria, Slovacia, Slovenia, Ungaria) si cinci state ne-membre UE (Bosnia-Hertegovina, Muntenegru, Serbia, Republica Moldova si Ucraina).

          Strategia este structurata pe patru mari obiective:

          • interconectarea regiunii Dunarii;

          • protejarea mediului in regiunea Dunarii;

          • cresterea prosperitatii in regiunea Dunarii;

          • consolidarea regiunii Dunarii.

          Fiecarui obiectiv al Strategiei ii corespund domenii specifice de actiune, grupate pe 11 arii prioritare, fiecare arie prioritara fiind coordonata de cate 2 state/landuri din regiune.

          Avand in vedere faptul ca SUERD este un document programatic, fara o sursa unica de finantare, una dintre principalele probleme identificate in implementarea Strategiei este reprezentata de dificultatea manifestata de potentialii beneficiari in identificarea surselor de finantare necesare implementarii diferitelor proiecte cu impact si relevanta SUERD.

          In acest sens, Comisia Europeana a lansat la finalul lunii mai 2015 doua noi apeluri de proiecte in vederea sustinerii procesului de implementare a Strategiei Uniunii Europene pentru Regiunea  Dunarii (SUERD) in perioada de programare 2014-2020 si pentru a sprijini pregatirea de proiecte sustenabile.

          Concret, este vorba despre al doilea apel de proiecte START, respectiv al treilea apel de proiecte TAF-DRP, fiecare cu un buget total disponibil de cate 450.000 euro.

 

 

MS Word
Strategia Uniunii Europene pentru Regiunea Dun?rii.docx
Strategia Uniunii Europene pentru Regiunea Dun?rii.docx
102,31 KBytes
03.06.2015 17:29
CEC Bank lanseaza noi produse de finantare pentru agricultori
17.04.2015

CEC Bank lanseaza noi produse de finantare pentru agricultori, dobanzile practicate in prezent fiind intre 5,78% si 6,03%, in functie de situatia economico-financiara a clientului, transmite Agerpres (16 aprilie).

Conform unui comunicat al bancii remis, joi, AGERPRES, noile produse sunt dezvoltate parteneriatului cu Agentia de Plati si Interventie in Agricultura si destinate beneficiarilor masurii 215 - plati privind bunastarea animalelor - porcine, anul I, sesiunea III si anul III, sesiunea II. 

Creditele nou lansate ofera posibilitatea finantarii a pana la 85% din suma mentionata in adeverinta eliberata de APIA, nu necesita contributie proprie si asumarea riscului valutar, finantarile fiind acordate exclusiv in lei. Comisionul de acordare a creditului este de 0,95% din valoarea creditului, garantiile sunt flexibile, inclusiv prin posibilitatea obtinerii garantiei de la FGCR/FNGCIMM, iar consultanta este gratuita in ceea ce priveste pregatirea documentatiei de accesare a creditului. 

'Prin lansarea acestor produse de finantare confirmam implicarea CEC Bank in sustinerea agriculturii si, totodata, ne aratam increderea in potentialul de dezvoltare al acestui sector, agricultura fiind un domeniu cu importante surse de dezvoltare economica', a declarat Radu Gratian Ghetea, presedinte director general CEC Bank. 

CEC Bank a dezvoltat produse de finantare in baza conventiilor incheiate cu APIA inca din anul 2008, cele mai importante programe adresandu-se beneficiarilor schemei de plata unica pe suprafata, beneficiarilor sectorului zootehnie (ovine/caprine/bovine), beneficiarilor masurilor de dezvoltare rurala cuprinse in Axa II din Programul National de Dezvoltare Rurala, precum si beneficiarilor Masurii 215 (pasari/porcine). 

Banca a acordat pana in prezent peste 120.000 de finantari beneficiarilor eligibili, pentru desfasurarea activitatilor curente, cu o valoare de peste 2 miliarde lei

Sursa: www.fabricadebani.ro

 

 

Consultare publica privind proiectului de Ghid al solicitantului pentru beneficiari privati - Axa Prioritara 2- POC 2014-2020
01.04.2015

Programul Operational Competitivitate 2014–2020-Consultare publica privind proiectului de Ghid al solicitantului pentru beneficiari privati - Axa Prioritara 2

Ministerului Fondurilor Europene, prin Autoritatea de Management a Programului Operational Competitivitate 2014-2020 si Ministerul pentru Societatea Informationala, prin Organismul Intermediar pentru Promovarea Societatii Informationale, anunta lansarea in consultare publica a proiectului de Ghid al solicitantului pentru beneficiari privati - Axa Prioritara 2 -Tehnologia Informatiei si Comunicatiilor (TIC) pentru o economie digitala competitiva. 

Ghidul solicitantului este supus consultarii publice pana la data de 15 aprilie a.c. 

Clarificarile referitoare la Ghid, precum si eventualele propuneri si sugestii pot fi transmise catre Organismul Intermediar pentru Promovarea Societatii Informationale la urmatoarea adresa de e-mail: fonduri.oipsi@msinf.ro, prin fax: 021.311.3919 sau prin posta la adresa:         B-dul Libertatii 14, sector 5, Bucuresti.

MS Word
Ghid_privati_27_03_2015a.doc
Ghid_privati_27_03_2015a.doc
1,51 MBytes
01.04.2015 07:23
Programul Operational Comun Bazinul Marii Negre (BMN) 2014-2020 este supus consultarii publice pana vineri, 3 aprilie 2015
23.03.2015

Este vorba de versiunea initiala a Programului, iar comentariile si propunerile justificate in scris ale publicului privind documentul afisat spre consultare pot fi transmise la adresa de e-mail:                          blacksea-cbc@mdrap.ro

 

BMN 2014-2020 este un program de cooperare teritoriala europeana, pentru construirea unui cadru durabil la nivel de politici de mediu coordonate in zona Bazinului Marii Negre. Romania participa la program alaturi de alte 9 tari: Bulgaria, Grecia, Turcia, Rusia, Ucraina, Moldova, Georgia, Armenia si Azerbaidjan.

Prioritatile propuse prin BMN vizeaza urmatoarele activitati indicative:

 

  • promovarea in comun a mediului de afaceri si a antreprenoriatului in sectoarele turism si cultura;
  • cresterea oportunitatilor de comert transfrontalier si modernizarea in domeniul agriculturii si sectoarelor conexe;
  • imbunatatirea sistemului de monitorizare in comun a mediului;
  • promovarea unor activitati comune de constientizare publica si a unor actiuni comune impotriva deseurilor maritime si riverane.

 

Informatii de background
Autoritatea Comuna de Management a Programului BMN a parcurs deja procedura de evaluare de mediu si a finalizat etapa consultarii publice a Strategiei programului.

MDRAP este autoritate comuna de management pentru Programul Operational Comun Bazinul Marii Negre   2014-2020, care este succesorul programului cu acelasi nume din perioada de programare 2007-2013.

Context

MDRAP gestioneaza, in perioada de programare 2014-2020, 14 programe operationale cu cofinantare din fonduri europene: Programul Operational Regional, Programul Capacitate Administrativa si 12 programe de cooperare teritoriala europeana (6 programe pentru care MDRAP este autoritate de management sau autoritate comuna de management si 6 programe pentru care este autoritate nationala).

Programele de Cooperare Teritoriala Europeana presupun cooperarea, prin intermediul unor proiecte gestionate si administrate in comun de partenerii din statele participante, a unor regiuni din Romania:

  • cu regiuni din statele vecine, in cadrul cooperarii transfrontaliere - prin care se finanteaza proiecte de accesibilitate (transport si tehnologia informatiei), mediu si prevenirea riscurilor, dezvoltarea economica si sociala si actiuni "people to people";
  • cu regiunile dintr-un anumit spatiu geografic, in cadrul cooperarii transnationale - prin care se finanteaza actiuni si dezvoltarea de retele care sa duca la dezvoltare teritoriala integrata in domenii precum: inovatia, mediul, accesibilitatea si dezvoltarea urbana);
  • cu regiuni din orice stat membru al Uniunii Europene, in cadrul cooperarii interregionale - ce reprezinta cooperarea intre autoritatile publice pe probleme de interes comun, prin transferul de experienta si bune practici intre regiunile UE, prin constituirea de retele intre orasele UE, precum si intre cercetatorii UE.


Principiile de implementare a acestor programe se refera la cooperarea intre statele participante (toate proiectele trebuie sa fie dezvoltate si implementate in comun), la competitivitatea deschisa (in cadrul unor licitatii de propuneri de proiecte comune) si la dezvoltarea si implementarea in parteneriat, intre aplicanti/beneficiari provenind din statele participante la program a proiectelor selectate spre finantare.

Sursa: MDRAP

 

 

MS Word
plyq0_Program Bazinul Marii Negre (draft mar 2015).doc
plyq0_Program Bazinul Marii Negre (draft mar 2015).doc
6,41 MBytes
23.03.2015 15:09
Se lanseaza Programul ROSENC de Eficientizare Energetica in Iluminat
11.03.2015

In conformitate cu prevederile Strategiei "Europa 2020", Clusterul de Energii Sustenabile din Romania - ROSENC lanseaza in data de 23 martie 2015, la nivel national, "Programul ROSENC de Eficientizare Energetica in Iluminat (PREEI)", program dedicat Autoritatilor Publice Locale din Romania.

Obiectivul general al programului este reducerea consumului de energie electrica si a costurilor anuale de intretinere cu iluminatul public stradal ale autoritatilor publice locale prin modernizarea si eficientizarea sistemelor de iluminat.

Scopul final al acestui program este reducerea cheltuielilor anuale cu iluminatul public stradal, cu 50-70%.

Solicitarile depuse de catre autoritatile publice locale vor fi evaluate din punct de vedere tehnic si financiar, conform ghidului solicitantului.

Principiul director de selectie urmareste prioritizarea, in urma analizei cost/beneficiu, a celor mai ineficiente sisteme de iluminat, in vederea reducerii presiunii asupra bugetelor locale.

Persoanele interesate pot transmite sugestii pentur imbunatatirea ghidului pana la data de 20 martie 2015 la adresapreei@rosenc.ro, persoana de contact Patricia Danciu, 0765 327 487

Document PDF
DRAFT GHID PREEI.pdf
DRAFT GHID PREEI.pdf
2,60 MBytes
11.03.2015 11:52
Document PDF
DRAFT ANEXE.pdf
DRAFT ANEXE.pdf
249,43 KBytes
11.03.2015 11:52
Pagini:« Inapoi12345678...20Inainte »
Un site marca BlueChip Computers BlueChip